surdeg och morgonsimning

Pensionärsvarning redan i rubriken, men det är ju så verkligheten är så det är bara att acceptera. Dessutom har jag hört att surdeg är hippt. Och vad gäller simningen så var jag faktiskt i äventyrsbadet och åkte rutschkana en betydande del av tiden (innan Fyrishov invaderades av stora mängder barn och jag gick över till hederlig simning samt långt bastubesök).

Denna helg känns mycket efterlängtad. Det är ju så deppigt mörkt varje eftermiddag när man slutar jobbet nuförtiden så det känns som om det är läggdags direkt när man kommer innanför dörren. Igår flexade jag ut redan vid halv tre och kunde sitta i solen nere vid ån en stund. Det var fantastiskt. När vi kom hem vid sjutiden hade vi dessutom hunnit med fika (2 latte för priset av 1 - mycket ekonomiskt!), shopping (en stiftpenna och plastmappar, yeah! fashion!), öl på Orvars (bland nittiotalisterna) och sushi på Yukikos i saluhallen. Bästa fredagen! Då kändes det helt okej att efter lite sjukt god ost med tillhörande vin slockna vid tiotiden på kvällen. Och sen vakna tidigt nog att vara på Fyrishov innan barnfamiljerna. Ibland är det skönt att vara tant.

Resten av helgen ska mest ägnas åt middagar, först bli bjuden på en och dagen därpå bjuda några väl valda syskon (de som bor närmast..). Sen så har jag ju nu även ansvar för att mata min surdeg och hoppas att den inte dör. I brist på husdjur liksom. Fördelen med husdjur är att de säger till när de är hungriga, det tror jag inte att surdegar gör (det vore lite läskigt). Sen har vi ju även vår köttätande växt som måste hållas vid liv, ständigt dessa ansvar.


självfallet har jag även skaffat mig ett par glasögon som matchar min nya pensionärsstil.

Helga

Håkan Hellström - Du är snart där
en av de allra bästa från Håkans nya...bra lyssning under morgonpromenad till jobbet.

Kommentarer
Postat av: ia

underbara glasögon! lite harry potter över det hela..

2010-11-06 @ 14:47:51
Postat av: Helga

Jaa, visst är de fina..min mammas farmors är de visst. De var dock galet starka och jag blev helt snurrig..

2010-11-06 @ 18:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback