att lyssna på en lördagkväll

Jaha, här sitter jag ensam framför datorn en lördagkväll och är lite sugen på att dricka öl och besöka Bryggan med Ia och Emma. Fast jag befinner mig i helt fel stad för det tyvärr. Jag är en Slöddertäljebo i en vecka till, sen drar det igång igen. Alltså tröstar jag mig med lite musik i stället. Och så föreslår jag att mina kära vänner tar lite roliga bilder och skriver ett riktigt trevligt blogginlägg om sin kväll, det första i kategorin "fest".

Lite musiktips: 

  • Kent - Mannen i den vita hatten (16 år senare)
  • The Boyfriends - Once upon (ett sånt riktigt bra band som var förband då Morrissey spelade i sthlm i våras)
  • The Streets - Don't mug yourself (när jag hör denna låt tänker jag på festande 18-åriga killar och ölstank i rummet intill)
  • We are scientists - Lousy reputation
  • Camera Obscura - Eighties fan
  • The Buggles - Video killed the radio star
  • Johnossi - There's a lot of things to do before you die
  • Bo Kaspers Orkester - I samma bil
  • Leonard Cohen - Don't go home with your hard-on
  • Saint Etienne - He's on the phone
  • Oasis - Champagne Supernova

/Helga, ganska partysugen men ändå nöjd med situationen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback