smith's rosebud salve

Det är åtminstone bra väder för min rosebud-salva! Hela den heta sommaren har den bara envisats med att rinna ut så jag nu har smält gojs i locket som i sin tur knappt går att stänga. Men nu börjar det likna nåt, en bra anledning att se fram emot hösten = får fina läppar igen!

Ja, jag vet att detta ypperliga läppgrejs har hyllats på mängder av bloggar, men jag måste ändå lägga in en bild på burken jag nästan jämt bär med mig.



Lämplig musik till rosebud-hyllandet är Rosebud med Ryan Adams (tror dock ej han sjunger om medel som gör underverk för torra läppar, även om det hade varit sjukt roligt).

Nu har jag varit och köpt skivor och ska sätta igång att bränna nödvändiga grejer jag behöver till Uppsala i morgon. Det regnade så mycket att jag blev dyngsur trots att jag körde bil och dessutom hade paraply de ynka metrarna jag gick mellan bil-affär. Det ska bli så skönt att återse min kära lägenhet igen i morgon.

/Helga, med nyinsmorda läppar

Kommentarer
Postat av: ia

min sitter också i locket. å inte nog med det. den är dessutom nästan slut! morr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback