uddare (?) musik

jag kan nog titulera mig som en musiknörd. inte så att jag är expert på årtal, bandhistoria å alla musikstilar som finns samt kan namedroppa till höger å vänster men jag tycker det är fantastiskt roligt att hitta nya artister/band jag inte hört förrut som visar sig vara så riktigt bra-a! lyssnar man bara på nrj, rix  eller (hemska tanke!) lugna favoriter så får man ju bara en viss sorts låtar. som spelas igen. och igen. och igen.. visst kan radiomusiken vara bra den med men det finns så otroligt mycket bra som inte spelas på radio. bortsett från P3 då. P3 är min vän.. tänk om jag bara lyssnat på radio. då hade jag gått miste om hur mycket kul som helst!

här är lite bra musik man inte hör på rix fm. tror jag åtminstone.. har iofs ej lyssnat lately :/

  • the magnetic fields - i thougt you where my boyfriend
  • bloc party - banquet
  • lemon jelly  - nice weather for ducks
  • the dillinger escape plan - pig latin
  • vashti bunyan - hidden
thats all folks. /ia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback