back to business

Jaha, tillbaka till vardagen igen. Vardagen innebär skola, skola innebär just nu att analysera barn-och ungdomsfall. Det är visserligen både intressant och spännande så jag ska inte klaga. Men vädret tänker jag klaga på. Det regnar mer här än i England. Mitt paraply är värdelöst och man blir blöt av att cykla. Ynk!

Idag har jag läst ikapp alla dessa bloggar jag är beroende av och missat en hel del händelser i när jag varit borta (dagens andra i-landsproblem: bloggberoende). Egentligen borde man dela med sig av bloggar man gillar och eftersom jag inte har mkt annat att komma med idag så tänkte jag göra det. En blogg som är intressant ur psykiatrisynvinkel och särskilt om man läst boken Zebraflickan (om ung tjej med självskadebeteende) är bokens författare Sofia Åkermans
blogg.

Om man känner sig sugen på en utgång i min kära hemstad Södertälje (vilket händer typ aldrig, men man vet aldrig vad folk som läser här kan få för infall..) så måste man läsa Södertäljes krogguide i Claras o Carros blogg perfectpolish. Efter att ha läst det kommer man eventuellt på bättre tankar än att gå ut i Täljestaden. På min tid fanns minsann Avenyn som var superstället där alla hängde. Avven var bäst! Telgekällaren aka TK lider jag av svårartad fobi mot.

Idag när jag skulle på terapi var jag lite tidig och märkte till min förskräckelse att man när man satt i det s.k väntrummet (=en stol och en hög tidningar) utanför hörde precis allt som folk pratade om innanför dörren. Läskigt. Jag satte mig ute i trappen och väntade en stund för att slippa hålla för öronen. Trots min patologiska nyfikenhet vet jag bättre än att sitta och tjuvlyssna på terapisamtal. Ynk.

Min Zorro-katt är extremgosig och jag kan inte sätta mig ner utan att han kommer och lägger sig i knät. Det är lite enerverande, men rätt sött. Ska även passa på att tillägga att Alva är supersöt så jag inte får några arga påhopp om att jag diskriminerar henne. Det gör jag inte, det är bara det att hon inte flyger på mig, dreglar ner mina viktiga skolpapper och tvingar mig att klappa henne på samma sätt som Zorro gör.

Jag har inte tränat på snart en månad. Borde alltså träna i morgon. Problemet är att jag inte har lust, fastän jag vet att det kommer kännas skönt efteråt. Dessutom har jag lite huvudvärk..ständigt dessa småproblem som gör att jag tänker att "nej, jag borde nog inte anstränga mig". Okej. I morgon SKA jag träna. Det brukar ju vara kul, men nu är allt novembergrått och det känns onödigt jobbigt att ta sig ut när man väl kommit hem. Kan ju visserligen göra det på väg hem från skolan..

För övrigt anser jag att alla bör lyssna på Regina Spektor. Detta på grund av att hon är sjukt bra. Jag såg även en intervju med henne där hon hade fina kläder och ett par örhängen som jag också vill ha. Cool tjej helt enkelt.

 Regina - otrolig röst och fint pianospel..

/Helga som just nu tittar på favvodoktorn Gregory House...

Regina Spektor - Fidelity

Kommentarer
Postat av: ia

ally-bally är åxå sjukt social. i hennes fall visar det sig ock genom att hon dreglar ner hela golvet, försöker hoppa upp i ens knä trots att hon väger ca 35-40 kilo samt tar ens skor.

2006-11-21 @ 22:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback