sjukgymnastjobb eller fristående kurser? *gaaah*

av någon dunkel anledning så är jag färdig sjukgymnast till jul. well. efter att jag fått j-la 1-poängaren biomekanik gjord dvs.. och sen då? ska jag alltså skaffa ett jobb och bli vuxen? problemet är att det inte direkt finns miljontals lediga sjukgymnastjobb i krokarna. alltså måste jag ha en nödlösning. nödlösningen heter "fristående kurser".
detta är ett helt nytt problem för mig. jag är ju van att få allt serverat enligt kursplanen men nu ska jag alltså själv välja kurser. som ska passa ihop under terminenes gång. och gärna vara relevanta för min sjukgymnastiska läggning också. visst, vore uuuunderbart att läsa typ "sticka och virka dig ur psykos" men jag tror inte mina framtida arbetsgivare tycker att sånt skulle vara ngn större merit..
alltså ska jag sätta igång med pusslandet här.

har kommit på några more or less intressanta kurser.
ex: idrottsmedicin 5 p i uppsala, akupunktur och annan sensorisk stimulering 10 p i uppsala, sjukgymnastik med inriktning mot neurologisk sjukdom/skada 10 p på KI, OMT (coolast men svårast!) 10 p halvfart i linköping (hittade den inte på KI där den brukar finnas. skrutt!) samt kanske lite smärta hos barn och ungdomar 5 p eller nåt liknande?



ojoj. det slutar säkert med att jag inte kommer in på ngn av utbildningarna och då är ju mina beslutsvåndor ur vägen direkt!

får se hur långt mina 1,6 på högskoleprovet räcker?
NÅN ynka liten kurs borde jag väl komma in på åtminstone..

nu ska jag tycka synd om min sjuka hals samt ha lite karriärångest.

adios.

/ia

låt: lacrimosa - phantom of the opera


Kommentarer
Postat av: H

Vi lyckades blogga typ samtidigt - roligt. Jag tycker "annan sensorisk stimulering" låter intressant, vad menas med det egentligen? Hmm..man kan bara fantisera..

2006-10-09 @ 20:16:57
Postat av: ia

japp. det låter very intressant. måste helt enkelt gå kursen så jag får reda på vad det är..

2006-10-09 @ 21:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback