alla bittra singlars dag

Idag är det visst alla hjärtans dag. Jag misstänkte nästan det när jag var och handlade igår och både de framför och bakom mig i kön bunkrade upp med chokladhjärtan, geléhjärtan och 10-pack rosor. Alla hjärtans dag har alltid varit en nästan helt nollställd dag för mig. Och det säger jag inte bara för att jag är singel och bitter, för jag är faktiskt inte det minsta bitter över att vara singel. Jag tyckte inte bättre om den här dan förr i tiden heller. Okej, godis är gott och det är väl bra att man visar att man tycker om varandra, men man behöver ju inte göra det just idag. Och alltså, alla dessa fula gosedjur. Jag skulle inte alls bli glad om jag fick en sliskig nalle. Eller, för att citera syster Clara, "den typ av kille man vill ha behöver inte skicka blommor". Haha, jag vet att jag låter lite bitter fast jag inte är det, alla misstänker säkert att jag är smygbitter också. Men jag är nog bara totalt oromantisk.


Det mest oromantiska jag gjort på alla hjärtans dag:
Stått i affären och valt mellan en röd ros och en chipspåse, valde chipsen....


Det minst oromantiska jag gjort på alla hjärtans dag
: Skickat ett sms där det stod "grattis på alla hjärtans dag" (fick bland annat till svar att man inte säger grattis på alla hjärtans dag utan att man ska visa att man tycker om varandra...sådär lite uppfostrande, jag verkade ju behöva det)


Nu ska jag äta hummusmackor, läsa bloggar och överväga om jag ska gå och träna i kväll eller inte. Det lutar åt ja..


Helga


The Magnetic Fields - Meaningless
jag funderar på att ringa och telefontrakassera cdon för att de fortfarande inte skickat mig min magnetiska fält-skiva..


Kommentarer
Postat av: siriusklacken

Tja ! Fin blogg , kolla gärna in min blogg !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback