snabbstädning à la sunkigt london-hostel

Planerna på en ordentlig förmiddagsstädning förstördes lite av att jag var sjukt trött och låg och snoozade till morgonpasset i p3 i en evighet (jag som nästan aldrig snoozar!). Dessutom lyckades vi få till det så att vi börjar med vår inspelning klockan tolv i stället för ett, så det blev plötsligt väldigt stressigt och nu har jag gjort en megasnabb dammsugningsrajd i nästan hela lägenheten samt övrig städning i form av att bara torka av damm där det syns. Jag kom att tänka på den underbara städningen av sunkiga hostelet vi bodde på i London i november. Varje morgon kom städerskan in, gick med raska steg fram till spegeln, som fanns längst in i rummet och som knappt användes, sprutade lite rengöringsmedel på den och torkade av. Färdigstädat! Det var liksom knappast tandkrämsfläckar på spegeln som var prio ett i städväg.


Nej, nu måste jag sätta mig in i dagens roll som ensam och värdelös 22-åring. Hoppas inte jag kommer att färgas av min dystra roll. Har miljoner grejer att tänka på i min psykologroll idag känner jag, men det är ju i alla fall skönt när felen man gör är så uppenbara så man vet att det är lätt att ändra på. Jag ska även tänka på att se till att ha en klocka. Det var ren tur att jag lyckades hålla igång samlaget..ehh.samtalet.. i ganska exakt 15 minuter sist. Panikkänslan som utbröt då jag efter typ halva samtalet insåg att jag inte hade någon koll på tiden syntes i alla fall inte på filmen sen.


Äntligen fredag!


Helga


The Libertines - Music when the lights go out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback