tester till döds, terapi och tvättbehov...

Av någon anledning tvättar jag alldeles för sällan nuförtiden. Sist löste jag det hela med att köpa nya strumpor. Men nu tror jag att det är betydligt lämpligare, och framför allt billigare, att ta en sväng till tvättstugan. Frågan är bara när? I morgon är det ju fredag. På fredagar tvättar man inte. Undrar om det finns folk som tvättar på fredagkvällar? I så fall säkert stadgade parmänniskor som ändå sitter hemma i mjukisbyxor och tittar på Let's Dance. Något jag också borde göra i morgon kväll eftersom jag börjar jobba klockan åtta på lördag morgon. Men jag har ingen lust. Jag blev nyss lockad med hamburgare på ÖG tillsammans med ett hett syskonpar. På ÖG har de sjukt goda hamburgare. Och kanske en ynka öl till det. Orkar man dessutom sitta kvar en stund kan man till och med få dansa till lite bra indiemusik då det är klubb DaKapo.

 En sån riktigt god klubb!


Även denna dag har ägnats åt tester, tester och åter tester. Roligast var WAIS-figurerna och Wisconsin Card Sorting-testet. Återigen varm choklad från Fågelsången, men idag till ett mycket dyrare pris (hade turen att få betala alldeles för lite igår..trots att jag helt odiskret och orutinerat högt protesterade "VA? 10 kronor för choklad??"). Karolina Lassbo har förresten skrivit ett creepy blogginlägg om
Spädbarnslabbet, håller med om att namnet är lite halvläskigt.


Efter skolan gicks det en sväng på stan innan terapitimmen. Och åh vad mycket snygga kläder det finns överallt. Jag hatar att titta på kläder och känna att jag inte får. Men jag måste ha jeans. Och kanske några tröjor. Underkläder kan man aldrig få för många av. Inte heller partytoppar. Klänningar? Köpte i alla fall en skarvsladd och, efter mycket om och men, lite praktiska tidskriftsamlare. Dock blev det ingen dammvippa denna gång. Min sambo hade fyndat en skitsnygg skinnväska och en tuff trenchcoat på Återbruket för ynka 40 kronor! Hon lyckas alltid fynda! Sen terapi. För första gången kom jag prick i tid. Jag börjar lära mig.

Vår blogg har helt plötsligt fått typ en tredjedel så många besökare som vanligt. Har vi blivit så tråkiga? Visserligen är det rätt skönt att det inte är så många som läser. Men det känns rätt ynka när man jämför sig med andra bloggar på typ Bloggportalen..


I morgon ska jag beställa klipptid. Satt och synade mina kluvna hårtoppar i skolan idag. Det är i och för sig ett sant nöje att leta kluvna hårtoppar (och klyva dem..hmm, jag ÄR störd), men det stör mig väldigt mycket också.


Helga


The Big Picture - Just give me an excuse
spelar på ÖG:s DaKapo i morgon, fler låtar på deras My Space-sida..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback