morgonläsning

Efter en veckas hårt arbetande med inflytt och utflytt och allt vad det innebär har jag så kallad semester (om man nu kan kalla det för semester när det bara innbär att man inte jobbar och alltså inte får betalt..hmm). I två hela dagar har jag sovit precis så länge som jag velat (det vill säga till 12 respektivt 10), ägnat mig åt frivilliga aktiviteter på dagarna: igår var jag i Stockholm med syster Clara, det var plågsamt mycket REA överallt men jag var ekonomisk och handlade ingenting förutom en enkel t-shirt för ynka 49,50, idag ska jag bara läsa böcker och njuuuta. Synd att det inte är sol. Himlen är oroväckande grå.


Har legat och läst i en Berglin-bok sen jag vaknade. Berglin-serier är sjukt roliga. När jag bodde hemma brukade jag alltid undra vad det var pappa gapskrattade åt varje söndag när han läste tidningen. Men nu har jag läst på Komvux, så nu förstår jag...(jag tycker det har varit alldeles för lite varan-tv-citering på sista tiden, måste ske en bättring på denna front...kan bero på att det var år och dag sen jag och bloggkollega hade en varan-tv-bakis-dag...bör planeras in i våra fullspäckade kalendrar).


Nu dröjer det nog ett tag innan nästa inlägg, kanske dyker upp igen i nästa vecka nån gång ifall jag överlevt min resa.


Helga


Maia Hirasawa - Gothenburg


Kommentarer
Postat av: kollega

ja, det var faktiskt så riktigt länge sedan. snart kan jag inte ens citera hela "siegtuna" utantill. tragik!

Postat av: ems

hej helga!
tur att vi inte fick för oss att åka på denna tillställning i år. puh!
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1113423,00.html

2007-07-06 @ 10:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback