stereotypa test...och lite grisar.

Det finns en hel del underhållande test man kan sysselsätta sig med på internet. Alex Schulman och andra har ju i veckan stoltserat med sina resultat på Illustrerad Vetenskaps  IQ-test (och fått kommentarrekord, men bara av personer som fått samma eller bättre resultat som Alex, han har med andra ord rätt så  intelligenta bloggläsare vilket man kanske inte alltid kan tro..), men det är betydligt mindre känsligt (och mindre provocerande) att blogga om sina resultat på test av typiskt utförandetyp än på maximal prestationstest.  Här är ett väldigt stereotypt och extremt ospykologiskt test där man kan kolla hur manlig respektive kvinnlig man är (validitets-och reliabilitetssiffror??).


På tjejtestet fick jag 190 poäng. "Det råder ingen tvekan om att du har kvinnlighet i dig, varken hos dig eller hos de i din närhet". Eh, okej.


På killtestet fick jag 109 poäng. "Du är en mognande kille. Om några år är du att kallas en man. Ta en öl och lär av de äldre så blir du en god man."


Jag tror jag firar mina testresultat med en öl (för att stärka manligheten) och några glas rödvin (det är väl kvinnligt?).


Nu är jag marsvinsvakt. Tyvärr är hon lite rädd för mig. Hon är även tjock, jag kanske kommer banta ner henne lite genom att glömma ge mat. Fast det är rätt sött med tjocka marsvin.

hittade inget marsvin som liknade grisen jag vaktar, så den här får duga.


Helga, grisvakt


Yeah Yeah Yeahs - Cheated hearts


Kommentarer
Postat av: Syster D

hihi, jag tycker att din bild är mkt vacker och exakt beskrivande av ett marsvins fördelar och brister.

Postat av: ems

manlighet: 58
kvinnlighet: 196
lite oväntat, men nu är det alltså bekräftat - jag är en tjej.

2007-07-16 @ 12:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback