barcelona!

Har just bokat flygbiljetter till Barcelona i slutet på augusti! Hörde rykten om att det fanns till ett ynka pris just nu på Ryanair så det blev rätt så billigt även fast vi visst inte kunde ha turen att hitta enkronorsbiljetter åt båda hållen. Men åhh..sommar, ledighet, stadsutforskande, shopping, sol, fest, vad mer kan man begära?


Känner mig alltid spontan när jag bokat en resa, även fast planer på den här trippen funnits länge. Det ska bli så riktigt trevligt att resa bort sådär innan skolan sätter igång igen. Jag och bloggkollega har sån riktigt god smak när det gäller resmål, nästa gång vi hostar upp pengar (vilket lär dröja ett tag för mig i alla fall..jag är egentligen alldeles för fattig för det här men det försöker jag förtränga just nu och intalar mig att biljetterna åtminstone var billiga) blir det för en tur till Prag. Men Barca kändes mer sommarlämpligt och det ska bli så sjukt trevligt (trots statistik som tyder på att alla som åker dit blir rånade).

i barca ska vi förutom att shoppa (enbart billiga saker för min del) och dricka öl (eller det kanske är sangria man dricker i spanien?) gå runt en massa och kolla på diverse sevärdheter, fin arkitektur till exempel.

Helga

I'm from Barcelona - We're from Barcelona
finns ingen mer passande låt...


Kommentarer
Postat av: huvet

Åh, Barca!!! En så mysig stad, och rolig arkitektur. Åk ut till Gaudis park (vet inte vad den heter längre) det missade jag tyvärr :(
Och strunt i rånrisken, det blir rånarnas förlust om ni ändå inte har några pengar...

2007-05-25 @ 09:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback