en helt ny värld

Åh, våren har kommit till Uppsala! Idag har jag legat ute på en filt och myst i solen. När vi inte kämpat in i det sista med grupparbetet så klart, fast man kan ta välbehövliga raster på gräsmattan utanför spykologiska institutionen. Sen har jag även varit på semester, på Ica Maxi. Johan har köpt en bil och med det följer en helt ny värld. Det kändes faktiskt som om man faktiskt var på semester eller nåt, mycket trevligt att fly från vardagen sådär. Tyvärr vänjer man sig väl alldeles för snabbt vid billyx.

Denna helg har varit mycket lugn och det har varit så skönt. Resterande helger denna termin blir troligen betydligt mindre lugna. Jag har inte en ledig helg förrän i sommar nångång tror jag. Och om jag inte får nåt mer jobb så har jag ju ledigt typ halva sommaren också, haha. Bittert. Det jag kommer tjäna på tre veckor räcker precis till hyran, men man behöver väl inga pengar till mat och nöjen och sånt? Nej då..(om nån har ett trevligt jobb att ge mig några veckor i juni och början på juli skulle jag bli mycket tacksam..).

Nej, nu ska jag inte vara bitterfittig igen (läste i DN att det som komplement till chic lit även finns bit lit = bitterfittelitteratur!). Det är ju soligt och man kan ligga ute på filt - det har jag sett fram emot ungefär sen i oktoer.

Helga

Markus Krunegård - Stjärnfallet

lite väldigt ny musik till skillnad från ias (såna riktigt goda) retrotendenser....från laakso-markus ("yes please markus, come to me"-markus alltså) soloalbum markusevangeliet tror jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback