mitt initios-beroende

Jag tror nästan att jag har ägnat mig åt att skriva att-göra-listor i hela mitt liv. Inte varje dag, men så fort det finns flera viktiga saker jag måste komma ihåg, Det ger verkligen någon slags inre tillfredsställellse att kunna få bocka av saker på listan. Ibland finns det inte så mycket att anteckna och då kan jag till och med skriva upp sånt som "duscha", "raka benen", "laga mat"...som om jag skulle gå smutsig och hungrig utan mina listor (ok, nu tycker alla att jag är störd..jag gör inte det här jämt...fast ibland är det fint att ha hela dagen inplanerad på sin lista och då kan det vara bra för tidsplaneringen att skriva upp vardagliga saker också..). I alla fall så fick Johan ett häfte med skitsmarta att göra-listor där det fanns färdiga rutor som man kunde sätta en bock i bland en massa reklamsaker från nåt slags läkemedelsbolag. Initios hette företaget och på lapparna stod det "Initios - att göra". Jag började bruka dessa lappar dagligen, jag menar..när man redan har färdiga lappar fanns det ju absolut inget som hindrade mig från att skriva mina listor. Eftersom jag även är en vanlig dödlig som betingas lätt och såg "initios" sammankopplat med "att göra" flera gånger per dag så är det likställt för mig. Jag tänker "initios" så fort jag tänker på något jag ska göra och bör skriva ner för att komma ihåg, mycket bra hade det varit om jag skulle välja mellan att köpa in produkter från denna tillverkare och en annan. Men... eftersom jag närmast missbrukade mina initios så tog de slut för ett tag sen. Panik! Hur skulle jag nu klara mig? Skulle jag behöva börja med vanliga papper igen? Jag tänkte att jag kanske skulle satsa på listavvänjning, det har ju blivit som ett säkerhetsbeteende och jag litar inte på att jag klarar något om jag inte har skrivit upp det. Men det är ju ändå bra att skriva upp vissa grejer, och jag saknade verkligen mina förtryckta lappar. Så igår hade Johan mailat någon ansvarig på Initios och lite fint förklarat vårt beroende av deras fiffiga listor, och nu ska de skicka nya till oss! Woho.



"att göra" - ingen avvänjning här inte...

Det är fredag, skönt skönt. Jag har ätit nachotallrik (man kan göra det hemma också, även om det är väldigt förknippat med nationskost) och saknar bara en öl eller två. Nu ska jag ägna resten av kvällen åt godis och en bok eller film. I morgon ska jag besöka bloggkollega i Hudik och se hur fint hon fått det i sin lägenhet (hoppas verkligen att gardinerna är färdigsydda, hur ska jag stå ut annars?).

God fredagkväll!

Helga

Skansros - Din alltid alltid
jättesöt låt som handlar om att åka ett X2000-tåg till Stockholm (från Göteborg tror jag..), men tåget går sönder strax innan Herrljunga och det blir en massa jobbiga anslutningar vilket leder till att tåget blir jättesent...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

haha! va söt du är :)

2009-04-18 @ 07:54:22
Postat av: ia

du är inte ensam om att ha "duscha" som en punkt på "att göra-listor".. jag menar. det måste ju göras. och r faktiskt lite ansträngande. alltså helt klart värd en egen punkt!

2009-04-18 @ 10:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback