på resande fot

Jag är fortfarande ute på julturné även om den nu snart går mot sitt slut då jag sedan några dagar nått den sista anhalten: Södertälje. Johan lämnade mig idag för att sätta sig på ett tåg som bara någon timme senare krockade med en älg och inte kunde fortsätta. I stället för Trollhättan och jobb i morgon får han visst sova på hotell i Hufvudstaden. Jag har varit ute på trevlig middag med barndomsvänner jag träffar alltför sällan, man borde ju kunna få till en träff lite oftare än typ vartannat år tycker man.

Det är fantastiskt att vara ledig och jag ska fortsätta med det i två dagar till, sen kör jag en intensiv arbetsdag med uppsatsfix och hemtentaskrivande och kan förhoppningsvis få nyårsledigt sen. Man borde helt enkelt vara ledig mer, mer tid borde ägnas åt bokläsning, filmtittande, sovmorgnar, långa fikastunder, musiklyssning, runtstrosande på stan, snöbollskrig etc. Mer skön ledighet åt folket!

Helga

Albert Hammond Jr - In transit
denna bra låt från pappas skivsamling (mest bibliotekslånat) har jag lyssnat på idag


Kommentarer
Postat av: Anonym

JA, mer ledighet åt folket!

Postat av: Lina

Vad gör du nuförtiden, varför hör du aldrig av dej... det var alldeles för längensen (vi sågs)... :)

2010-01-07 @ 13:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback