skidåkning och bokläsning..

idag har jag åkt skidor för sisådär ttedje gången i mitt liv. ja, nedförsskidor då alltså. såna man åker rakt fram med har jag hasat mig fram på betydligt fler gånger i mina dar.
hur som haver; det var väldigt trevligt att slaloma lite. och oj vad det gick undan! tyckte jag alltså.. att sen sjuåringar som mest bestod av en stor hjälm och ett par pjäxor åkte om mig är ven helt annan historia.
"bästa svängen, hökarängen!" tjoade jag och svischade ner för backarna tills jag fastnade i en snödriva och ramlade.

utöver detta sportande så har jag läst klart min alldeles utmärkt bra bok "american gods" av neil gaiman.
en sådan riktigt god bok! att läsa den på engelska var nemas problemas. inget krångligt "turn of the screw"-språk här inte.
så.. vill man läsa ngt väldigt bra och icke diskbänksrealistiskt kan man läsa denna. just det.

 

nu känner jag ett stort behov att läsa resten av hans böcker också. vilket fynd!

 

bu ska jag äta ngn form av middag och ställa in mig på att jag ska jobba i morgon. ve und fasa..

 

puss ia

 

låt: don mclean - vincent

buhuu. snyft. snyft. sorgligheter. men så fin, så fin..


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag tyckte det gick mycket bra för dig i backen! (jag skyller på att anledningen till att sjuåringarna åker om mig beror på att de inte har lärt sig svänga ordentligt och därför tvingas åka störtlopp...)

Kul var det i alla fall!

2009-12-29 @ 20:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback