lägesrapport

En liten uppdatering från Trollhättan där det inte händer särskilt mycket. Men soligt är det i alla fall! Jag har precis skrivit en massa grejer i ett sjukt tråkigt kodmallsdokument och såklart glömt att spara hela tiden - och vad händer när man glömmer att spara hela tiden? Jo, programmet stöter på ett problem och måste avslutas och allt försvinner. Men, det var ju bara ungefär en timmes jobb och inget kreativt som jag inte kan göra om. Det kunde varit värre med andra ord. Resten av dagen har jag bråkat med SPSS som av någon outgrundlig anledning ibland samarbetar och ibland inte. Dock verkar det inte finnas något mönster i det, så man får helt enkelt se hur det går från en gång till en annan. Det gör att allt tar lite längre tid, för att sen plötligt lösa sig utan att man gör något nytt. Man kan ju bli galen för mindre.

I övrigt har Zorro slutat prata och blivit lätt apatisk (samt misstänksam och rädd för saker) och det är tråkigt för jag brukar i alla fall kunna prata med honom på dagarna. Får gå över till att samtala med krukväxterna, det är dags nu känner jag. Tack och lov ska jag till Uppsala i nästa vecka, miljöombyte känns som en bra grej när man tröttnat på sitt skrivbord (därför sitter jag i köket nu, det är inte lika ergonomiskt...)
Nej, nu ska jag ta en kopp kaffe (ja, jag har också börjat droga mig när jag är ensam hemma nuförtiden, så långt trodde jag aldrig det skulle gå..) och sen ska jag göra nåt annat med mitt liv än att skriva om allt jag gjorde nyss. För jag orkar inte!
Helga

Asha Ali - The time is now
jag har även hunnit med att lyssna på lite mysig musik

Kommentarer
Postat av: cecilia

stackars lille zorro-katt! kul att du snart kommer.

2009-10-21 @ 18:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback