varför bloggar vi inte?

Det har varit lite dött på bloggen ett tag och jag vet inte riktigt varför. Just nu är mitt liv som upplagt för meningslöst bloggande, jag sitter bara vid datorn och funderar på vad det är jag egentligen håller på med hela tiden. Sånt brukar leda till att man gör annat vid datorn, och det gör jag också..men bloggar gör jag visst inte. I stället kollar jag andras bloggar och facebook stup i kvarten. Och hoppas på att klarheten ska komma som en blixt från klar himmel, men det händer ju aldrig. Sen väntar jag också på data. Det är tråkigt att vänta på data och ännu tråkigare att ringa och påminna datan (läs; människorna bakom datan) om att komma in. Medan jag väntar kan jag ju göra en miljon saker men eftersom jag hela tiden måste tänka på att ringa folk lite då och då så kommer jag aldrig igång med något annat.

Oj, vad roligt jag verkar ha det...

Helgen var bra, men nu är den slut. Jag var på bio i fredags (Flickan som lekte med elden) och på teater i lördags ("Vi som är hundra" på Göteborgs Stadsteater), mycket kultur alltså! Sen åt jag även en underbar trerätters middag på helmysig fransk restaurang i lördags, sånt borde man faktiskt oftare lägga sina pengar på (jag kan nog räkna de tillfällena hittills i livet på typ ena handens fingrar..). Igår var dock en meningslös dag som bara tog slut innan den ens började. Det enda positiva var den fantastiska kanelbullen på Strandgatan, i övrigt ägnade jag mig att lära mig meningslösa saker om operativsystem jag inte använder...

Jag vill klippa mig och skaffa ett jobb.. i nämnd ordning. Klippa mig ska jag passa på att göra nästa gång jag besöker Uppsala, det är lite känsligt sådär så bäst att hålla sig till det man är van vid. Men nu ska jag ta och läsa en säkert fantastiskt rolig artikel om bortfall och sen belöna mig med en kopp kaffe (ja, jag har faktiskt fallit dit jag med...till slut..).

Helga

Detektivbyrån - Om du möter varg
instrumentellt och fint..

Kommentarer
Postat av: Josefin

Roligt med nytt inlägg! Och jättebra att du ska klippa håret. Det jag menar att är bra med det är att du ska göra det i Uppsala... Kramar och kämpa på!

2009-10-05 @ 18:32:57
Postat av: Helga

Jaa, då får jag ännu en anledning att besöka uppsala! kommer nog upp under v.44, ska bli trevligt! kram

2009-10-07 @ 11:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback