jag har lurat mig själv så många gånger nu..

läste underbaraclara nyss och hon hade skrivit ett sånt bra inlägg. tyckte jag.
jag, som är inne i en slöhets-svacka deluxe just nu (okej, senaste året snarare), kanske helt enkelt borde bestämma mig för några saker;

1. jag är en tränande person. jag ÄR en tränande person.
herregud jag är ju sjukgymnast. eller nåt. två lågintensiva hjärtgruppsträningar + en kettlebell/vecka är inget att hänga i julgranen. eller påskriset. eller ens i min nyinköpta fikus..

2. jag skjuter inte upp saker tills dagen/veckan/månaden efter. absolut inte. jag tar handlingskraftigt tag i dem direkt. eller så snart som möjligt.

3. jag tycker att nyttig mat är godast. jag tycker inte att det är gott att äta godis varje dag. usch och fy. karius och baktus!

4. jag är huslig. lika huslig som underbaraclara. okej. låt oss säga NÄSTAN lika huslig..

nu ska vi se om jag kan lura i mig själv. hur svårt kan det vara med beteendeförändring liksom? hepp hepp!

puss ia

låt: snow patrol feat martha wainwright: set the fire to the third bar
såg en filmtrailer på ypperligt bra-a apple movie trailers (tips från coachen = från min mor). filmen ("dear john" av typ lasse hallström) verkade inte vara min stil alls, men när denna låten spelades blev jag helt snyftig i alla fall. jag skyller givetvis på musiken!

Kommentarer
Postat av: Helga

Beteendeförändring är jättesvårt enligt mig, jag brottas med ungefär samma punkter för närvarande. Träningspunkten känns typ körd och jag skyller på vinter och för långt till gymmet...just nu funkar inga lura-mig-själv-metoder där...

2010-02-23 @ 21:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback