tv-kväll och "på drift"-gnäll...

Jag är så sjukt trött idag. Ändå har jag bara jobbat fyra timmar, skönt nog. Troligen blir det inget mer jobb nu. Jag hoppas liksom att de inte ska ringa samtidigt som jag vet att jag verkligen behöver pengarna. Ja ja, jag tänker inte göra någon kraftansträngning för att få jobba några ynka timmar till i alla fall. Ska bara slappa i en vecka, läsa böcker och ha det skönt. Har typ 30 sidor kvar i "På Drift" men jag är så trött på den så jag funderar på att ge upp. Alternativt skumläsa. Den stör mig, tycker inte om att ha halvlästa böcker så även fast jag vill läsa och inte är sugen på att fortsätta med den börjar jag inte på någon ny bok just för att jag måste läsa ut den först. Den är inte dålig, bara händelselös och intresserar mig inte. Kultbok eller ej, lite överskattad tycker jag nog att den är. Och kom inte och påstå att det är "en killbok" (vilket jag har hört från folk)...man ska inte generalisera, genusmedvetenhet är viktigt. Haha, nu låter jag snart som en radikalfeminist men det är irriterande när folk säger sånt, som t.ex. på tåget för några dagar sen när en kille frågade sin farmor/mormor om hans tjejkusin hade dator och hon sa "nej, hon är ju tjej, hon gillar nog inte datorer". Så ynka!!).

I kväll ska jag fira med lite tv-tittande. Har inte tittat på tv på länge nu, inte följt ett enda program på hela sommaren tror jag. Tittar egentligen mest på tv när andra gör det, som en social grej liksom. Har också jättesvårt för att sätta mig och titta på film själv vilket är synd för det finns ju så många bra filmer. Men jag vill inte slösa bort mitt liv på sånt som inte är jättebra. Då sitter jag vid datorn i stället, det är ju väldigt utvecklande...hmm. I alla fall, hoppas det går något bra på tv. Ska kanske baka kladdkaka också, är sjukt sugen på choklad.

Här är
dagens nyhet på aftonbladet.se.

/´Helga, det mänskliga exemplaret..

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi. stackars helga. så omysigt att ligga i en väska som slängs runt..

2006-08-16 @ 13:50:58
Postat av: ia

på drift är sjukt överskattad. men det känns bra att ha läst den thou..

2006-08-16 @ 14:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback