ingenting-blogg

Jag har ingenting att blogga om. Lämpligt nog lyssnar jag på [ingenting]. Bra och Velvet Underground-inspirerade. Hände värsta mysko grejen nyss, jag hade alla mina låtar på winamp och så spelades först "Lisa sa" och sen "Stephanie says", värsta sammanträffandet. Jag inser nu att det jag skrivit låter jättemusiknördigt för de som inte har full koll på Ingenting och Velvet Underground. Men ändå. Jag tycker att man ska få vara lite indienördig ibland. I själva verket har jag inte alls särskilt bra koll på musik, jag vet bara vad jag gillar och det lyssnar jag på. Just nu kom till exempel en Winnerbäck-låt, indiekidsen skulle döda mig om de visste....
 
Idag har jag hade seminarium samt besökt medicinska biblioteket med min sjuka gymnastvän. Jag tycker alltid det känns lite märkligt att springa runt på Ackis bland alla läkare, wannabe-läkare och sjuka människor. Fast just nu kände jag mig faktiskt inte som en utböling, vilket jag gjorde när jag var där nån gång i våras med mina sociologiböcker. Däremot hittade jag ett helt ledig exemplar av en DSM-case book som jag snattade åt mig och satt och läste i. Perfekt, mycket lättare än att bara sitta och planlöst läsa i böcker. Psykiatri är sjukt intressant, ungefär sjuttionde gången jag säger det skulle jag tro men det är värt att påpeka på nytt så jag inte glömmer bort att jag faktiskt läser på en rolig utbildning.

Så, i morgon är det då helg. Efter en dag av flitigt studerande blir det trevligt med korridorsfest hos Cecilia hoppas jag. Och glögg och Fibes oh! Fibes på lördag verkar inte helt fel det heller. Bättre att ha kul medan man kan. Tentan kan ju gå bra ändå.

/Helga

[Ingenting] - Lisa sa
som sagt, det hörs att det lyssnats på velvet underground, framför allt "Stephanie says", en av mina favoriter. [ingenting] kommer för övrigt också att spela på v-dala i vinter, minns inte när dock.

Kommentarer
Postat av: ia

ja, det kan vara en smula skrämmande att sitta på medicinska. ibland tittar läkarna argt på en. kanske för att vi fnissar i läsesalen? eller för att vi (du iaf) ej läser medicin vilket kanske syns på tre sjukhuskorridorers avstånd..

Postat av: Gustav

Vad är det fär skillnad på läkare och wannabe-läkare egentligen? :P

2007-12-06 @ 00:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback