really really frustrating

Har gått i skolan från 9 till 16 dag. Skitjobbigt för stackars psykologstudenter som inte är vana vid så många heldagar som den här kursen verkar bjuda på. Men det gick helt bra, kanske för att dagen varit sjukt givande: diagnostiserande av skådespelande psykiskt sjuka på video (att medkännande säga ”that must be really frustrating” verkar vara viktigt att lära sig) och föreläsning om psykopati av en psykolog som jobbat inom rättspsykiatrin på eftermiddagen. Det var så spännande att man varken ville ta rast eller gå därifrån när klockan var fyra. Lyxlyxlyx att få gå på såna föreläsningar utan att betala ett öre, jag älskar den här kursen!



 Annars har jag väl inte hunnit med så mycket mer än skola en dag som denna. När jag kom hem försåg jag mig genast med mat eftersom jag var dödshungrig. Och nu är jag hungrig igen. Snart äter jag mig ur huset. Måste få ett slut på detta. Sen var jag och sambo ute på en promenad i kylan, skönt och uppfriskande. Och nu har jag kollat Bonde söker fru. En massa söta kossor man kunde klappat. Jag kanske borde skaffa mig en bonde? Eller åtminstone någon som har ett djur, typ vandrande pinne skulle duga...


Är lite bitter över att jag inte såg dokumentären om psykopater på trean igår (allt är studenstadens fel som berövat oss livsviktiga kanaler). Jag tycker att Åmselemördaren Juha Valjakkala är läskig och fascinerande. Se filmen Il Capitano! Det borde jag också göra, för det var så länge sen. I nian åkte vi på klassresa till Åmsele. Först var våra ambitioner Grekland, sen Köpenhamn, sen Liseberg. Och så blev det Åmsele. Mina föräldrar vågade inte berätta för mig om de hemska morden som skett där innan jag åkte, men när vi hade spökhistorieberättning på natten var det en av föräldrarna som var med som ”hittade på” värsta läskiga historian om hur två unga finnar stal en cykel från en familj och sen när familjen bad om att få tillbaka den helt brutalt mördade hela familjen (pga en ynka cykel!) bara en bit ifrån där vi var. Alla blev helt rädda. Dock trodde nog folk att det faktiskt var påhittat, vilket det ju inte var. Scary. 
 

Juha skulle nog inte kvala in på listan om snyggaste killarna i Hollywood, eller ens Finland. Ändå är han helt eftertraktad och har gift sig typ tre gånger (eller det kanske var mer) i fängelset (tydligen är det enda sättet att kunna ha sex därinna eftersom man annars måste ha bevakning hela tiden). Vill du gifta dig med honom?
 


/Helga, utan psykopatiska drag (I hope..)



Magic Numbers - Undecided
Mysig musik. Deras första skiva var helt bra och den nya verkar inte sämre den...


Kommentarer
Postat av: Anonym

där blir det bestämt nej.

2006-11-08 @ 21:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback