tack för det studentstaden...

Jaha. Vi kommer alltså inte få tillbaka TV3 och TV6. Helt ynka. Hur ska man klara sig utan Scrubs? Och alla andra såna där små ganska nödvändiga program som man kan glo på när man inte har nåt bättre för sig. Men wow, man får ju bättre bild och ljud och fler funktioner i framtiden. Då är det ju lugnt. När är framtiden? Och så får man ju barnkanalen också, mycket välkommet. Fast på sätt och vis är ju detta inte så farligt. Det är ju ganska snällt av studentstaden att bespara oss studenter onödigt tv-gloende så vi kan studera i stället. Eller ägna oss åt mer sofistikerade intressen, som mitt bokläsarprojekt till exempel. Egentligen kanske man borde slänga ut tv:n på en gång, då slipper man ju tv-licensen också. Jag är jättebitter över att vi blivit "upptäckta" och tvingas betala nu. Förr slapp jag, efter att ha ringt till Radiotjänst i Kiruna och dragit värsta snyfthistorien (med halväkta gråt i telefonluren). Men det krävdes en del skådespelartalanger och lite äkta upprördhet.

/Helga, med ett ynka tv-kanal-utbud..

The Buggles - Video killed the radio star

Kommentarer
Postat av: ia

jag skulle vilja slå studentstaden. eller i varje fall säga till dem på skarpen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback