vardagssyndromet (och könsorgan)

Jag har kommit in i jobbandet nu.  Varje dag åtta till sexton, komma hem, släppa ut katten, ta det lugnt eller träffa någon, laga mat, slösurfa, diska, prata i telefon, läsa/tv-titta/läsa bloggar, läggdags. På sätt och vis är det skönt. Fast samtidigt instängt. Och man har helt enkelt ingenting att blogga om. Mitt bloggande är som "värst" (eller bäst, eller vad man nu vill kalla det) under en riktigt slö kurs med få schemalagda timmar där man ska sitta hemma och ha självdisciplin. Då hittar jag små meningslösa grejer att skriva om överallt, anledningar till att ta en paus från böckerna. Dessutom har jag ångest över att jag borde göra mer än jag gör, och ångest är ju som bekant ofta bra för kreativiteten (hur kreativt det nu är att blogga..hrm).


Liksom, vad ska jag skriva om nu? Jobbet är på många sätt otroligt intressant, men det  kan man ju inte skriva om (sekretess och sånt). Nej, vi fotar promenader och blodgivning och sånt i stället, det känns liksom lagom för Uppsalabloggen i sommar. En sak man kan göra i Uppsala är att gå på bio, och det tänker jag, Ia, Cecilia och Ida ägna oss åt i kväll. Vi tänkte gå och spana in Barts snopp (som misstänks vara liten och gul) i Simpsonfilmen.

 

"den var inte så lång, men den var smal...och gul" ??


Förresten, tack syster Kerstin för din bloggtakeover...ditt inlägg om Lotus funkar mycket bra i kategorin "Saker att INTE göra i Uppsala"


Helga


Vive La Fête - Mais
 
jag laddar knappt ner nån musik alls längre, bara från lagliga (tror jag..hmm?) sidor som
cellmates (fd we say disco)


Kommentarer
Postat av: kollega

hehe. den VAR liten och gul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback