det här handlar visst om igår

Jag har idag bättrat på min solbränna. Jag är lite bättre än bloggkollega på att ägna mig åt såna aktiviteter och lite sämre på ett fixa snygg brun-utan sol-bränna...hon fejkar och jag får cancer, jag tror jag vet vad som är värst. För det första gick jag upp alldeles för tidigt (efter ungefär 4,5 timmars sömn, en jätterolig kväll på Bryggan komplett med efterfest på Max var orsaken till denna sömnbrist) för att sätta mig på ett tåg. På tåget fanns en kille utklädd till kanin vilket roade mig en stund, eller åtminstone hindrade mig från att slockna direkt.


Väl hemma hos föräldrarna tog vi bilen till landet där jag bara legat på klippan och läst hela dagen. Precis vad jag drömt om i flera veckor nu, helt underbart var det. Dessutom visade det sig vara klart uthärdlig vattentemperatur så två dopp har jag hunnit med också. Samt lite kanotpaddling efter att vi sanerat kanoten på spindlar (säkert ett tjugotal som fick petas bort, bra för oss fobiker). Mysigt. Har försökt få mina ben snyggt bruna men jag har möjligen lyckats få till en rödton. Livet är orättvist, eller åtminstone hur lätt man har för att få färg.Min syster Kerstin är brun som en...ickesvensk. Jag ser likblek ut i jämförelse. Men hon är visserligen rutinerad vad gäller solande (fast olivolja i ansiktet skulle jag aldrig försöka mig på).


Nu har jag precis ätit goda grillspett och ska sätta mig på trappan och läsa ut den bra men tragiska boken Svinalängorna. Tänk om man kunde få vara ledig lite längre tid än tills på måndag. Har jag sagt att jag älskar sol?




Helga


New Order - True Faith


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback