solning i flera steg..

igår försökte jag mig på att skaffa mig lite trevlig sommarfärg.. det gick i vanlig ordning inte särskilt bra.

såhär ungefär gick det till:

1. jag ser solbrända folk överallt.
2. jag blir avundsjuk på de solbrända folken som finns överallt och vill också bli brun.
3. jag bestämmer mig för att i år ska det äntligen ske! jag ska bli brun!
4. jag sätter igång med solandet. full av tillförsikt!
5. jag solar i tio minuter
6. jag börjar nu tycka att det känns väldigt varmt. och svettigt.
7. jag tvingar mig själv att sola fem minuter till.
8. jag går in för att inspektera om jag blivit brun ännu.
9. jag inser att jag inte blivit det minsta brun. däremot skär.
10. jag solar fem minuter till. sen blir det jobbigt varmt igen och jag börjar tänka på malignt melanom. och rynkor. och donatella versace.
11. jag går in igen. fortfarande skär. jag tror optimistiskt att den skära färgen ska omvandlas till en fin brun ton och bestämmer mig för att jag inte behöver sola mer.
12. dagen går.
13. på kvällen speglar jag mig hoppfullt och inser att den skära färgen inte har blivit brun. den är inte ens skär längre. jag ser precis likadan ut som innan min solningssession.
14. jag bestämmer mig för att jag visst inte behöver vara brun. det är coolt att vara vit.
15. jag går ut och ser återigen solbrända folk överallt, som nu dessutom är ännu brunare eftersom de också solat idag. jag ger dem onda blickar. det blir jobbigt efter ett tag eftersom i princip alla är brunare än jag.
16. jag sviker mina vithets-ideal och köper en flaska brun utan sol.



här ia med och utan brun utan sol.

ia, solfuskare.

låt: cold war kids - we used to vacation
fick hem mina efterlängtade skivor idag. cold war kids "robbers and cowards", m wards "post war" och moneybrothers "pengabrorsan". pure happiness!

Kommentarer
Postat av: Syster Dyster

Det gjorde du rätt i! Strunta i cancern och fuska istället. ;)
Själv behöver jag ju bara tänka tanken så är jag liite brunare än jag tänkt mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback