dagen efter sista april

Även kallad första maj.

Mina planer för dagen var att absolut inte göra någonting ansträngande alls och jag tycker att jag har lyckats ganska bra. Har inte lämnat lägenheten (fick möjligen i mig en gnutta frisk luft då jag släppte ut Zorro, men det räknas väl inte?), skickat bud till McDonalds (typ) för att köpa cheeseburgare åt mig, ätit konstant hela dagen, pratat i telefon med familjen,  lyssnat på musik, tittat på apor och pingviner på tv, låtit vår gäst baka en kladdkaka medan jag och sambo suttit i soffan och slöat, skickat världens dissigaste sms (med tips från sms-coach ia, är skönt att dina tjänster än så länge är gratis..) och haft halvhjärtade msn-konversationer. Nu blev jag serverad kladdkaka med glass framför datorn. Lyx!

Men ska nog ändå orka ta mig ut till tv-soffan igen. Kanske går nån halvdålig film man kan kolla på klockan nio...
I morgon börjar ny kurs, KBT. Det blir nog bra det. I vanlig ordning har jag inte förberett mig alls och får alltså komma med ett gammalt block till föreläsningen. Sjukt dålig stil. Jag tycker att man SKA ha ett nytt block när man börjar en ny kurs, men det är mycket sällan jag gör som jag tycker.

Slöa första maj-hälsningar

Helga

The Long Blondes - Weekend without makeup
nja, snarare än weekend med åtminstone vatten(och uppenbarligen även champagne-)fast mascara. Låten är dock sjukt bra, om jag inte minns helt fel så spelades den även på velvet i lördags. Velvet-Dj:n är vår favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback