the buppers

Jag sitter i vårt fina kandidatrum och tittar ut på slasksnön utanför samtidigt som jag vaktar telefonen (lärare är svåra att få tag på så det gäller att passa på). Dessutom är jag sjukt hungrig. Hade ingen frukost hemma och jag vågade inte ta mer än en macka till fikat klockan tio (det fanns mjukt bröd, det var sjukt gott..men man vill ju inte bli ihågkommen som den glupska psykologkandidaten..jag har redan ätit upp majoriteten av de syrianska kakorna). Men men, snart är det lunch! Sen har jag plötsligt ingenting att göra eftersom ett nybesök blev avbokat. Ingenting är egentligen inte helt sant, det finns hur mycket som helst att läsa och en massa filmer man kan titta på. Men det är ju måndag och jag har inte tillräckligt med motivation för att ta tag i något som inte står inplanerat i kalendern.

Blä, trist väder. Men..det har varit en jätteskön helg i Södertälje. Har ätit massa god mat och tårta, gått kalla promenader, värmt mig framför brasan, gått på pub med mor, far och Johan, budgetfikat på Blå Rummet (fick till slut betala en ynka tjugolapp för te, kaffe, blåbärspaj och prinsesstårta med extra vaniljsås..), samt återupplevt barndomsminnen genom att gå på tom tits experiment!

image742
bästa fikat i stan..åtsminstone billigast..eventuellt beroende på släktskap med personalen

image743
nåltavlan kan man roa sig med länge..


Hrm, nu ska jag försöka ta tag i något..trots att det bara är en halvtimme kvar till lunchen. Snart blir det väl mörkt ute...deppoväder..borde passa på att sitta vid fönstret och titta ut ett tag till för alla chanser till ljusterapi.

Helga

Säkert - Stetoskop
har inga högtalare till datorn, men de ytterst märkliga raderna "jag har synat oss igenom ett stetoskop" på hjärnan..jag vet att jag läst en förklaring till den skumma texten någonstans, men jag kan inte komma på hur det var det låg till..

Kommentarer
Postat av: kollega

it makes no sense! antingen är hon för smart för mig eller så har hon missuppfattat vad ett stetoskop är.. jag har dessutom upptäckt en till annika norlin-felsjungning! ynk. jag kanske borde skaffa mig ett liv istället..

Postat av: huvet

vill bara säga att jag håller med "kollega" (hon är ju min kollega oxå, dock en annan sorts) angående stetoskopgrejen. minns att vi haft en diskussion om detta för läänge sen, men vi blev aldrig riktigt kloka den gången heller. Vore intressant med förklaringen.

2007-11-12 @ 15:51:10
Postat av: Lillasyster som borde plugga marknadsföring hela natten och lite till men som istället läser bloggar och funderar på vad jag ska måla mina naglar i för färg

Åh jag bara hatar säkert, så mycket att jag känner för att skriva det till henne personligen men det vore ju för elakt så det är bäst att låta bli men ändå

2007-11-12 @ 21:48:41
URL: http://specialk.blogg.se
Postat av: kollega helga

vad är det mer för felsjungning? berätta..
alltså, jag har verkligen för mig att jag läst en förklaring till stetostkopgrejen i hennes blogg nån gång för länge sen, eller så är det bara nåt jag drömt..hon ÄR ju smart, det kanske är nåt djupt om typ hjärta-smärta-stetostkop-blahaa..hrm.

2007-11-13 @ 18:04:44
Postat av: bloggkollega ia

men ynk. hon kunde väl sagt lyssnat på oss genom ett stetoskop isåfall om hon nödvändigtvis måste ha the stetoskop part med! fast det låter ju töntigt. mikroskop låter också töntigt. fasiken.. det finns ingen lösning på detta.

2007-11-15 @ 12:08:22
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: Helga

Hmm, vi blir inte klokare..men hade hon sjungit "lyssnat på" så hade hon verkat onödigt autism-konkret och "synat oss gm stetoskop" kanske är en fin metafor för något vi är för korkade för att begripa..typ att man kan se in i hjärtat som man annars bara lyssnat på eller ngt annat skumt. Jag ska nog maila henne.

2007-11-15 @ 12:39:48
Postat av: Anonym

vilken var den andra felsjungningen förresten?

2007-11-15 @ 12:40:03
Postat av: huvet

Hon kanske menar att hon synat oss genom att använda (dvs lyssna med) ett stetoskop - för att höra/se vad deras hjärtan "säger" (angående hjärta-smärtagrejen och helgas sista förklaring)
Smartare än så är jag inte, så nu lägger jag ner min del av diskussionen, hur intressant den än är ;)

2007-11-16 @ 08:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback