will you still need me, will you still feed me, when i'm 24?

om sex dagar blir jag 24 år. det är konstigt hur födelsedagarna betyder mindre och mindre för varje år..
när man var liten började man ju nedräkningen i slutet av oktober i princip, och nu har jag inte ägnat min kommande ålderstigenhet många tankar alls..

24. hmm. det känns inte så speciellt så här på rak arm. lite äldre ja, men inte så revolutionerande. 25 däremot. det är grejer det! mamma försöker dock uppvigla mig till en 24-årskris. bara för att hon hade en.. men här ska det inte krisas något!

men OM jag nu mot all förmodan ska gå i mammas 24-årskrisande fotspår så tänker jag nöja mig med att klippa håret. kriser ska väl leda till förändring.. 
och jag är inte en sån person som kan gå till frisören och toppa håret. nä, går jag dit och betalar dyra riksdaler ska det banne mig synas! typ lugg, kortklippning eller ny färg. synligt krisande is the new black!

för tillfället är jag faktiskt lite sugen på att klippa en lugg igen, fast det vore väl korkat vid tanke på hur mycket möda och besvär jag lagt på att spara ut den förra..
en annan sak jag fått lite cravings för är att få håret lite lockigt. inte pudel/tant-krull men lite sådär.. icke-spikrakt!
min arbetsterapeut-kollega har bokat locka hår-tid och jag blev då inspirerad. avvaktar dock tills hon gjort det så jag ser hur det blir.. säkrast att låta någon annan vara försökskanin innan!

image749
ett utmärkt exempel hur jag INTE vill se ut i håret.. 

nu ska jag sno ihop en låda lunchkost tills i morgon. något med ris. jag har ätit alldeles för mycket  snabbmakaroner i mina dagar..

ia

låt: eagles of death metal - solid gold
den här går varm hemma min källare!

Kommentarer
Postat av: ålderstigen kollega

Fnys..."25 däremot. det är grejer det!". Det är det INTE! Så det så! Här ska inte ålderskrisas än på ett tag. Trevligt med ett filosofiskt blogginlägg..pussokram

2007-11-29 @ 21:46:29
Postat av: ännu mer åldersstigen kollega

Ha, ha, ha! Vänta till 26 bara! Då kan man krisa! och snart blir jag 27! Hör bara vad hemskt DET låter!

2007-11-30 @ 07:54:33
Postat av: ia

ålderstigna kollegor: jag menar alltså inte att 25 år gammalt utan att det är bara lite mer betydelsefullt än 24. enligt mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback