frisk som en fisk!

nu är det slut med gnälliga sjukbloggningar. jag har bjudit på två och fellow bloggkollega på ett.. hon har alltså ett till godo i rättvisans namn, men för min del blir det inga fler. dels för att det är tråkigt att läsa och dels för att jag är frisk som en fisk!
joppejdi, joppejda!

jag sitter på le jobb och har en patient avbokad. alltså tar jag tillfället i akt och gör lite nytta för världen.. ute skiner solen och jag överväger att utveckla vårkänslor. alltså inte av det kärleksfulla slaget (vad tror ni om mig) utan mera lite allmän vårgladhet. men som sagt.. jag är fortfarande bara i planeringsstadiet ännu.

en annan sak som är i planeringsstadiet är träningen inför mitt mycket möjliga deltagande i vårruset. jag ska alltså börja jogga/springa/younameit. jag tycker ju inte om joggare eg, men nu går alltså planerna mot att sälla mig till fienden och bli en sån där joggande och således jobbig typ.
skor (visserligen ganska billiga och relativt dåliga) har jag, nu är det enda som saknas ett rekordeligt löpspår samt ett lokalsinne så jag hittar runt i det rekordeliga löpspåret.

min friskis&svettis-karriär blev kort. jag var inte road av att köa i 40 minuter för att trängas med massa folk i en överhettad lokal i en timme och sedan betala PENGAR för detta. då blir jag faktiskt hellre en jobbig joggare.

gud vilka planer jag har! storslagna!
..och nu när jag skrivit om dem på bloggen så känner jag lite extra press på mig att fullfölja dem också..
så ni vänner som läser detta, ni får gärna med strängt tonfall fråga hur det går med min löparkarriär.

nu ska jag gå och störa någon upptagen kollega. eller så går jag och äter några chokladhjärtan.. hm, det ena behöver inte förta det andra..

ia

låt: the beatles - norwegian wood
den här brukade jag och min ex-ex-sambo emser lyssna på och skråla med i.
"i once had a girl, or should i say, she once had me.. she showed me her room, isn´t it good, norwegian wood.."
mkt vackert lät det. o ja.

Kommentarer
Postat av: ex-ex-sambo

lalala! :)

2008-02-22 @ 09:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback