sjuuuuk. sjuk, sjuk, sjuk..

nu har jag fått mitt livs första magsjuka. bättre sent än aldrig.. :/
jag känner mig lite sviken av min mage. den har ju alltid tålt typ allting, men även den verkar har sina begränsningar.
misstänker olämpligt intag av mat som boven i dramat. jag och malin skulle ha middag- och biokväll i tisdags och under bion började jag må lite lätt illa. eftersom det var "cloverfield" vi såg (tänk blandning mellan blair witch project och godzilla, fast med ännu fulare monster) som alltså var filmad med typ handkamera, så tänkte jag att det nog var lite åksjuke-illamående jag drabbats av.
efter filmen sprang jag in på toaletten och spydde. och när vi sedan skulle gå hem till mig så spydde jag igen, precis utanför någons köksfönster = pinsamt, och sedan, när jag väl var hemma, blev det en sväng till diskhon eftersom toaletten just då låg för långt bort.

det är först nu som jag orkar mig upp ur sängen. man blir ju helt matt. och aningens dehydrerad. jag tyckte åtminstone mig ana ett litet kvarvarande märke när jag gjorde nyp-testet på handryggen..

har gnällt hos mina vänner och familj om min miserabla situation. igår kände jag mig faktiskt lite döende, och då behöver man sympati. helst ompyssling också, men det är lite överkurs nu när jag är västerås-emigrant. snyft, tänk när man var hemmaboende och mamma eller pappa tog hand om en när man var sjuk, sjuk, sjuk.
those where the days..

för övrigt så hittade jag ett par finfina utsvängda jeans i tisdags. innan jag blev sjuk i magen. hoppas de fortfarande sitter ok, trots mina vätskeförluster. jag planerar nämligen att vara hippie i helgen.

nu ska jag duscha och sedan försöka våga mig iväg till ICA för att investera i lite kost som är snäll mot magen. typ proviva och yogurt. är lite nervöst faktiskt. har inte ätit en bit mat som jag fått behålla på två dygn.

over and out

ia

låt: pelle carlberg - even a broke clock (is right twice a day)
jag tycker det är en sådan gullig låttitel



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad bra att du mår bättre nu. Dumma mage! lovar att vi ser någon mer stillsam bio nästa gång, Sweeny Todd verkade ju vara ganska stillsam men med lite inslag av blod och lik. Kram!

2008-02-14 @ 12:51:26
Postat av: Anonym

malin: japp. en splattrig blod- och likfilm känns lagomt stillsamt efter "cloverfield". det tar vi! och gärna middag på ngt ställe som INTE heter spicy hot :/

2008-02-14 @ 13:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback