stetoskop

Åh, äntligen svar på min fråga:

Annika Norlin säger: "Först menade jag mikroskop. Sedan lät jag det vara kvar, om du hör har vi lagt in beats som låter som hjärtslag. Jag gillar mycket när folk blir upprörda över språk-felaktigheter, såna som sätter upp lappar på lyktstolpar mot särskrivning och så. Nog är det fult, men språket förändras ju! (förlåt att du fick en liten uppsats i detta ämne)"

Inte för att jag vet om det var så mycket till svar egentligen, men det var ju rätt roligt...(särskilt eftersom ju åtminstone bloggkollega, och okej då..jag också, är precis en sådan typ som skriver långa blogginlägg mot sär skrivning)

image816

Helga

Säkert - Stetoskop
jag har synat oss, genom ett stetoskop, när det kommer så nära, är det bara sådär...

Kommentarer
Postat av: apotekstant

Puh, då fick man äntligen svar på den mkt irriterande felsägningen. Svaret var ju iofs på det sätt man kunde tänka sig.

2008-01-28 @ 08:36:06
Postat av: ia

yyyyyyl. jag vill inte att svenska språket ska förändras så mycket att det är ok med sär skrivning. men det ger iaf en inre tillfredsställelse att nu veta var stetoskopet kom in i bilden. efter jobbet är det jag som ska hem och lyssna efter hjärtslagsbeat! tack kära kollega som klargjorde det hela!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback