is it friday?

Yes, it is!

Jag sitter på högskolebiblioteket och ska snart hem och äta lunch. Har egentligen absolut ingenting att skriva annat än att jag gillar den lilla uppmaningsskylten som står på bordet där jag sitter. Försökte lite diskret ta kort på den, fast det syns inte så bra...i vilket fall som helst står det "glöm inte att sätta på ljudet på din mobil när du går ut!". Vidare står det på andra ställen att man gärna får äta och dricka men inte sånt som kan förstöra den fina mattan. Skönt med lite trevligt formulerade förmaningar för en gångs skull.


Japp, här sitter jag idag. Igår var det underbart med minusgrader, frosttäckta träd och strålande solsken. Idag är det som synes grått igen. I kombination med halka...dock inget regn just nu. Jag som faktiskt var glad över den plötsliga vintern!

Håller på och fixar till uppsatsen och har insett att jag inte har någon smidig liten Madison-manual vilket gör att jag få sitta med ett referensexemplar av en tjock APA-manual i stället. Samtidigt försöker jag få klar diskussionsdelen, helt klart det tråkigaste och svåraste hittills. Slutet på uppsatsarbetet närmar sig med blixtfart och det är bara att hoppas på att det ska gå vägen helt enkelt. Sen ska jag ta jullov. Som det ser ut nu har jag inte ens julpyntat, men det ska jag faktiskt ta tag i redan idag. Annars kanske inte kylan och snön kommer tillbaka!

Om nån är lite dejtingsugen därute så hittade jag en annons för en ny spännande dejtingsajt i Kupé (det flashiga tågmagazinet),
Prisondate (jag trodde det var ett skämt först, men det verkar ju typ seriöst..).

Helga

Petter, Ison & Fille och Mogge - För alla dom
mauro scocco-klassikern i ny tappningen för alla hemlösa


Kommentarer
Postat av: sara

Hej hej!

Tittar in bara.

ÄNTLIGEN FREDAG! Ska du hitta på nått kul i helgen??

Postat av: luckeboi

tävlingen är avslutad! Vinnaren i VECKANS HEADER är Micaelaaas.blogg.se. Ett stort grattis till henne :) Kolla in det ;)

2009-12-04 @ 12:31:55
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Alexandra

"glöm inte att sätta på ljudet på din mobil när du går ut!" Hahahaha! Klockrent :D

2009-12-04 @ 12:38:12
URL: http://lafemmes.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag känner igen bilden! Vad roligt! I riktning mot centrum, eller hur? Dessutom får jag fler och fler tecken på att trollhättanbor är mycket trevliga. Vilken uppmaningshyfs de visar t.ex. Kämpa på och lycka!

2009-12-04 @ 17:45:02
Postat av: Helga

Josefin: Jaa, precis, du hittar ju redan i Trollhättan trots att det var både mörkt och regnigt när vi gick vid högskolan.

2009-12-06 @ 09:17:37
Postat av: Lina

Tack för dejting tipset! nu har jag helt övergivit mina dansragg för att ta i tu med lite hårdare grabbar! ;)

2009-12-06 @ 22:30:58
Postat av: Anonym

Jag gillar också skylten!

2009-12-09 @ 18:50:13
URL: http://villduvetavadjagvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback