bristande bloggmotivation

Jag lider av bristande bloggsug för tillfället. Egentligen skulle jag vilja skriva en massa finurliga inlägg om allt och inget, men det är bara helt blankt varje gång jag ska blogga, Detta får till följd att jag enbart skriver om vad jag har gjort sen sist, vilket sällan innebär något särskilt spännande. Tyvärr är mitt liv rätt så tråkigt. Ännu tråkigare känns det just nu med denna trista vinter som aldrig vill gå över (fast jag har ett svagt minne av att det var sol en stund idag, var tyvärr inte ute då men det hade nog varit trevligt..). 

När det blir vår vill jag ha en massa nya kläder. Det känns kul att tänka på. Sen tänker jag på att jag denna månad hade noll kronor kvar på kontot när det var den 15 februari. Då känns det mindre kul. Jag är trött på att vara fattig student nu, och att jag inte jobbar något extra längre gör inte direkt saken bättre. Men om någon nu skulle komma på tanken att sätta in en större summa pengar på mitt konto skulle mina inköp bli: en snygg kjol, chinos, ljusa somriga jeans, nya vårskor av något slag samt en kavaj. (Cravings, cravings, vill ha vill ha!) . Till viss del beror kanske också min klädlängtan på att jag har börjat läsa modebloggar igen. Det är farligt att exponeras för sånt man är sugen på, bättre då att undvika helt (motsatt hur det är med ångest..). Modebloggarna verkar både ha obegränsat med pengar och obegränsat med spontana shoppingtillfällen. Funderar på att sluta läsa och återgå till att bara läsa personliga och självutlämnande bloggar igen (apropå såna så är en favorit för tillfället "Till alla jag legat med", där man får en ny seriesida varje dag..)

Idag har vi grupparbetat tills jag smet och åkte och hade ett bedömningssamtal, i morgon blir det en KBT-heldag med fokus på sexuell dysfunktion och sen är det fredag och jag ska åka tåg igen. SJ SJ, gamle vän...

Helga

M.Ward - Rave on
lyssnar på hans nya skiva på spotify, väldigt bra är den - och benämns som snuttefiltsmusik (i positiv betydelse) enligt DN...

Kommentarer
Postat av: Syster D

Kommer att sakna dig ikväll men vi får se till att ses en massa andra gånger!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback