tillbaka i uppsala igen..

Nu är jag hemma igen efter ännu en helg i Trollhättan (samt på diverse tåg och bussar). Har haft slappaste helgen ever, den har bestått av:

- Räkfrossa på fredagkvällen, jag hade längtat hela tågresan. Ett drygt kilo räkor, hemgjord majonäs (bestående av 3 dl olja!), bröd, ägg och sallad samt gott vitt vin till. Sjuukt gott. Jag skulle kunna leva på enbart räkor tror jag...
- En nästan tre timmar lång promenad på lördagen, gick endast vilse en gång då vi skulle hitta en bro över älven som vi lyckades smita förbi. Och en kortare promenad i solskenet på söndagen...vårkänslor!
- Minst två filmer och en melodifestival (med enbart jätteusla bidrag, ok att det inte direkt brukar vara bra musik men det här var extremt....pinsamt)
- Billigaste fikat: latte+bulle på Max för 5 kronor, och då får man läsa DN också....
- Massvis av goda och onyttiga ätbara saker (som vanligt, ur en hälsoaspekt är det nästan bra att vi ses så sällan..); förutom 3 dl olja och lattebulle även filmgodis, melodifestivalchips, nötter, arraksbollar, ben&jerry-glass och brago choklad...

Som sagt; onyttigheter, tv-soffan och promenader, that's it. Måste börja skapa lite nya aktiviteter...som att åka till Romme och skidåka lite (för första gången på typ 5-6 år för min del...) om två veckor. Det ska bli kul.

Nu ska jag handla mat och granska lite artiklar innan jag beger mig till skolan...

Helga

Antony and the Johnsons - Epilepsy is dancing

Kommentarer
Postat av: Clara

Hallå jag och Carro har börjat blogga lite smått igen på www.thealmostfamous.se !!! Hehehe. Åh du ska åka skidor, skoj!

2009-02-24 @ 01:24:57
Postat av: Helga

Åh vad kul att ni börjar blogga igen, älskar era blogginlägg! (man hade mycket mer att blogga om när man festade mer helt enkelt..det är bara att inse det..). Jaa, följ med till Romme om du vill....lördag den 7 mars!

2009-02-24 @ 09:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback