frisk, men frusen

Här kommer ett litet livstecken från mig också. Jag är inte sjuk, men jag sitter och fryser och har nu både fårskinnstofflor, tjock tröja och handledsvärmare. Hoppas att detta inte betyder sjukdom på gång, men med tanke på att jag varit lika frusen hela veckan så verkar det vara mer av ett konstant tillstånd. Ute är det mörkt och kallt, inne är det bara kallt och jag längtar mest efter att krypa ner i sängen med bok eller i soffan med mysig filt. Det är väl så det ska vara i november..

Om en timme eller så ska jag åka till Göteborg. Förutom att gå på kurs ska jag leta efter ett par vintriga stövlar. Eftersom mitt sparkonto är väldigt väldigt magert (och jag slösade mina sista pengar som fanns på vanliga kontot på en helt livsnödvändig blå basker från weekday som jag egentligen inte kunde köpa då det visade sig vara slut med pengar på kontot men jag tvingade Johan att betala den) så får de kosta absolut max 450 kronor. Därför ska jag börja med att finkamma Emmaus på Linnégatan (favoritsecondhandaffären!) efter ett potentiellt par. Vi får väl se hur det går..jag måste faktiskt ha ett par varmare vinterskor för annars kommer jag frysa om fötterna hela vintern och det verkar ju dumt.

Eftersom Ia har gjort en sån fin att-göra-lista inför vintern så ska väl jag också göra en:
  • Skriva klart den där uppsatsen...helst innan jul..det känns dock ytterst tveksamt just nu
  • Ta examen! (fixar jag uppsatsen och neuropsykkursens alla moment så bör det lösa sig..)
  • Skaffa mig ett jobb med en inkomst som är högre än de ca 2500 i månaden jag får nu. Helst en PTP-tjänst...(det känns lite småtrist att behöva söka andra jobb när man faktiskt är klar..)
  • Sticka klart min halsduk och sticka en mössa i samma garn.
  • Läsa böcker - särskilt när skoljobbet är avklarat...får alltså satsa på februari!
  • Träna minst två gånger i veckan får stå på min lista också (för närvarande ser det bra ut på den punkten men det brukar ha en tendens att ändra sig till det sämre..)
  • Baka mer - både bröd och goda onyttigheter.
  • Hitta någon ny och trevlig aktivitet/hobby..jag är dålig på sånt har jag märkt, det jag gillar är typ att vara med folk jag gillar och klappa katter. Varför inte skaffa ett specialintresse att nörda in sig på?

Nu ska jag luncha lite på pizzarester från igår.

Helga

Name The Pet - Falling

från namnge husdjurets trevliga debutskiva

Kommentarer
Postat av: ia

ja! specialintresse! du kanske ska gå en kurs i knyppling. det verkar inte krävas så mycket dyr utrustning tex.. och så kan du knyppla dina egna kläder!

2009-11-05 @ 15:16:31
Postat av: Anonym

min to do lista för vintern: Överleva. Lite kortare, inte enklare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback