grått ute, grått inne..

Sitter och tittar ut över ett mycket grått och regnigt Trollhättan och lyssnar på musik som passar bra till deprimerande skitväder. Exempel på sådan är:


- Glasvegas; de är från Glasgow vilket jag inbillar mig är en lite smådeppig industristad där det säkert också regnar ofta, dessutom sjunger de på skotska om socialarbetare och döda pappor..
- Kent; Eskilstuna kan väl på sätt och vis jämföras med Glasgow, industristad med bra musikliv..dessutom en av sveriges tråkigaste städer. Musik och texter passar också för regniga dagar...
- Broder Daniel; i Lilla London regnar det också för det mesta och Broder Daniel har väl aldrig gjort en glad låt? Utan  "I watch the days go by while life is on stand by" kan väl sammanfatta många av låtarna..


Japp, kanske skulle man göra en höstruskspotifylista. Tror dock att det skulle vara bättre för mitt mående om jag tvärtom valda ut de mest sommarfestivaliga låtarna jag kunde hitta. Alternativt börjar med julmusik redan nu...(fast det är för tidigt!).

Igår kväll trotsade jag och Johan mörkret och gick utanför lägenheten för att mötas av att typ halva Trollhättan verkar hänga på Café Strandgatan på kvällen. En blandning av olika åldrar och olika sorters dryck i glasen (från te till vin) och det var mysigt att bara ta ett glas rödvin sådär på måndagkvällen. Sen avslutades kvällen framför Paradise Hotel...jag måste nog skärpa mig ordentligt om jag inte ska börja följa det nu, suck! Det är precis sån där pinsamhetstv som jag inte klarar av att motstå...

Nej, nu ska jag väl ångesta lite mer över den dära uppsatsen som ska vara klar snart. Suck och stön.

Helga

Kent - Vals för satan (din vän pessimisten)
om jag hade lite kraft kvar att ge dig, om jag hade lite kärlek att dela med mig..


Kommentarer
Postat av: Syster D

Kent är bra alla grå dagar, Eskilstuna är nog en av de tråkigaste städer jag vet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback