kulturbloggen!

idag är jag sjuk. jag tycker inte om att vara sjuk. jag känner mig klen och eländig. dessutom har jag en bild av mig själv hälsan själv. typ. måste kanske revidera denna lite.. jag har både mitt ynka blodvärde och en förkylning här och en förkylning där som pajar min hälso-statostik.

nu var det dock inte min hälsa det skulle handla om här, nä  det jag tänkte knappa ner några rader om är dagens kulturkonsumtion. en film och en bok har avverkats.

film: "heathers". en high school-komedi från 80-talet. jag gillade den. den skulle nog kunna betecknas som skruvad. och svart. helt klart high schoolslisk-befriad! lite mordisk faktiskt. dock måste jag ju be att få undra vilket pucko som satte den svenska titeln på filmen? "häxor, läxor och dödliga lektioner". bu! men det kan man stå ut med bara för att få se winona ryder som o-ljuv. dessutom har jag aldrig reflekterat över att hon har en ganska cool röst. och så skjuter hon långfingret av christian slater, det är också lite roligt.



bok: "
den trettonde historien" av diane setterfield. det var en sträckläsning. så bra, så bra! läs den! den är helt spännande, mystisk, excentrisk, psykfall:ig och inga frågor man får under läsningens gång lämnas åt sitt öde. annars kan jag störa mig på att saker/händelser/younameit i böcker beskrivs så ingående att man tror att det är av största vikt för bokens handling, sen kommer liksom inget mer, det var bara lite utfyllnad typ. då känner jag mig lurad. inte här. här får man snrare mer än man hoppades på. tjohoo! den är väldans inspirerad av "jane eyre" och "svindlande höjder" har jag förstått, och även om denna inte är i samma klass som dessa så är den så riktigt underhållande, och det räcker bra åt mig.

nästa bok jag tar itu med får bli "jane eyre", så jag kan jämföra denna enligt litteraturkritiker "finare" läsning med ovanstående bok.

nu ska jag planera hur jag ska stya upp mitt liv. steg ett är att bli frisk och pigg som en spigg.

ia

låt: black rebel motorcycle club - whatever happened to my rock and roll
när jag lyssnar på rock som är icke-indie så blir det brmc eller wolfmother typ ♫♫♫


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback