tillbaka från uppsalavistelsen

Jag är tillbaka i Trollhättan igen efter en vecka ute på turné i Södertälje och Uppsala. Nu sitter jag och lyssnar på radioteaterversionen av Bitterfittan, därför blir det här lite blogginlägget lite osammanhängande. Dessutom misstänker jag att jag snart kommer att börja känna mig lite upprörd..eller bitterfittig helt enkelt.

Uppsala var mycket mysigt, som vanligt. Jag har ägnat mig åt sociala aktiviteter och haft uppsatsångest, det förstnämnda betydligt trevligare än det andra. I Uppsala hade det hänt grejer sen sist, anrika Hotell Muttern har till exempel bytt namn till Hotell Charlotte (boring!). Dessutom har postlådan utanför Folkes livs försvunnit. De första dagarna stod det en skylt om att man skulle ringa posten om man vill ha tillbaka brevlådan och inne på Folkes fanns protestlistor. Några dagar senare däremot stod det en glad skylt med "Grattis! Posten har ändrat sig och postlådan kommer tillbaka!". Så fint! För övrigt är ju Folkes nya öppettider (som visserligen fanns redan förra gången jag besökte Uppsala) också helt fantastiska...



Det var väldigt svårt att aktivt försöka lyssna på radioteater och samtidigt skriva kreativt (nja) blogginlägg så jag tror jag ska övergå till att i stället packa upp väska och sen fortsätta med min gröna halsduk som aldrig blir klar. Det är betydligt mer förenligt med bitterfittelyssnande.

Men igår var jag på Winnerbäck i Göteborg och det var bra! (Och så vill jag ha bilder från den trevliga Halloweenfesten som jag missade också...)

Helga

Elin Ruth Sigvardsson - Bang
lyssnade jag på när jag åkte sista tågsträckan mellan vänersborg och trollhättan i fredags..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback