lunchbloggen!

Ett litet snabbt blogginlägg såhär på lunchen. Jag har bestämt mig för att lämna min ständiga arbetsplats såhär på eftermiddagen och gå och sätta mig på högskolebiblioteket (några hundra meter härifrån, så jag behöver inte ha så enorm separationsångest). Det innebär en välbehövlig paus från att försöka ringa personer som vägrar svara, koda data kan man ju göra var som helst. Men att jag sitter här och bloggar i stället gör ju inte att jag kommer härifrån fortare, jag verkar ändå ha en dragning till mitt kära sov- och arbetsrum (mycket dålig rent sömnmässigt där med både sömn och arbetande i samma rum visserligen)

Har blivit tillfällig gräsänka för Johan har åkt till Island. Men jag ska inte vara sämre (eller jo, lite..Island ä ju rätt coolt) och åker till Uppsala på fredag, kul ska det bli.

Nu ska jag snart bege mig, men först ska jag lyssna på en eller två låtar från Winnerbäcks senaste skiva som jag tycker mycket bra om trots att den elaka GP-recensenten inte direkt var lyrisk.

Helga

Lars Winnerbäck - Järnvägsspår
hela skivan har lite kent-känsla och särskilt arrangemanget i denna låt tycker jag..

Kommentarer
Postat av: syster d

inte var vi sämre, minst lika bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback