blogga bör man..

..åtminstone någon gång ibland för att uppdatera om att man fortfarande existerar. Jag bor ensam i lägenheten i Uppsala nu, att bo själv här är ganska trist men jag jobbar mest. När jag kommer hem från jobbet är jag trött, tycker tröttheten borde lägga sig nu när jag är inne på andra veckan på nya jobbet men idag är tydligen en extremtröttdag. Orkar inte packa upp någonting utan halvligger i sängen med kära datorn. Fast, jag tvättar ju också! Det ger mig inte särskilt många duktighetspoäng eftersom det numera finns tvättmaskin i lägenheten, fruktansvärt praktiskt och skönt. Jag är också extremt chokladsugen, men ska äta avokado i stället för det har jag hemma. Avokado är nog den enda grönsak/frukt som nästan är ett fullgott substitut till choklad. Men bara nästan..


Nu känns det höstigt i luften och jag vill bland annat:
- Plocka blåbär och kantareller (någon vänlig själ som har lust att avslöja bra svampställen i Uppsalatrakten?)
- Köpa höstkläder! (varje morgon står jag i flera minuter stirrandes in i garderoben och hittar ingenting som känns kul och jobblämpligt, och idag har jag till och med fått en liten liten lön så kanske kan unna mig något?)
- Gå på bio och teater (för det känns som höstaktiviteter)
- Börja träna (eller vill och vill, men jag borde/skulle må bra av...)
- Tända ljus hemma, snöa in på någon dålig dokusåpa, läsa böcker..
- Få hem ny soffa och säng från IKEA (prio ett trots att det hamnar sist här - det är lite trist att sova i en åttiosäng och sakna vardagsrumsmöblemang)

Nu skulle jag lämpligt infoga bild på hur det ser ut i lägenheten, men det får bli en annan gång..försöker i stället hålla kvar sommaren lite och lägger till ia-stulen bild från den västliga festivalen..



Helga, numera uppsalabo igen (liiite märkligt känns det att gå och handla lunch på Folkes livs nu när man inte är student..men samtidigt mysigt att hålla sig kvar här..)


Steget - Denna gången
fin...i övrigt gillar jag det vardagliga språket i vissa av deras låtar, till och med svordomar slinker med utan att det låter märkligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback