separationer = döden

Äntligen fredag! Har nu även fått det ultimata beviset på att jag numera är arbetande, det vill säga lönen. Det känns minst sagt fantastiskt att få in en hel massa pengar på kontot sådär efter att ha levt en termin på ynka bidragsdelen av studielånet (som jag lyckades få tack vare den oerhört nyttiga extrakursen på folkhögskolan i Kiruna). Jag tänkte fira min första psykologmånad med att investera en del av lönen i en iphone för det tycker jag nog att jag är värd. Detta inköp beräknas troligen ske till helgen. Och vad händer då idag på vägen hem från jobbet? Jo, först väljer min vackra röda ipod (med "music is my hot hot sex" ingraverat) att böja strula på diverse sätt. En kvart senare ger plötsligt telefonen upp, skärmen blir blank och det står "ingen nätaccess". Precis som om de visste att jag planerar att ersätta dem! Nästan lite kusligt. Då fick jag genast lite dåligt samvete, mest gentemot fina ipoden för mobilen har faktiskt inte alltid varit helt snäll och den förtjänar nästan att bli bortprioriterad. Vi får väl se hur detta artar sig, men å andra sidan känns det ju som en rätt bra idé att köpa en iphone om nu både ipoden och mobilen ska fortsätta med sitt krångel.

I kväll blir det lyxmiddag på Trollhättans i särklass finaste restaurang. Först tänkte vi äta 6-rätters men tyckte vid närmare eftertanke att 600 kronor var lite väl mkt för torsk i äggsås, rotmos och kalops (temat var husmanskost). I stället så blir det så kallat "fredagsmys" (suspekt, tydligen betyder det förrättsbuffé samt huvudrätt och något gott) för lite plånboksvänliga 300 kronor. Trevligt och gott ska det bli. I morgon ska jag ta ett allvarligt snack med mig själv angående det här med träning och huruvida man bör fortsätta ha träningskort när man aldrig tar sig dit. Dessutom ska jag nog shoppa några nya psykologkoftor för när man har ett jobb utan arbetskläder måste man ju byta kläder varje dag för att inte känna sig sunkig (även om man inte lägger kläderna i tvätten utan bara på sin hög där man byter fram och tillbaka).

Trevlig helg!

Helga

Stephen Merritt - Ukulele me
sötaste ukulelelåten! älskar Stephen Merritt som vanligt...

Kommentarer
Postat av: ia

så du ska överge din fina iPod nu.. jag tror den blev akut dystymisk. lite kontraproduktivt kanske; chansen att du behåller den ökar som sagt inte direkt om den vägrar samarbeta.

2010-02-27 @ 09:38:08
Postat av: cecilia

ooooouuu, pengar! härligt!

2010-02-27 @ 17:50:01
Postat av: Kerstin

åh åh! Jag vill också shoppa, men köp inte tråkiga koftor nu, var en rolig psykolog!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback