kort lägesrapport

Det är lite dåligt med aktivitet här på bloggen så därför tänkte jag delge alla våra bloggläsare mina två aktiviteter för närvarande: tentapluggande och nysningar. Det har aldrig tidigare tagit emot att plugga så mycket som nu och jag ångrar bittert att jag valde att läsa en 15-poängare i skitkrånglig neuropsykologi som valbar kurs. Dessutom känns det lite ironiskt att den svåraste tentan på hela psykologprogrammet ska vara den sista jag gör - och som dessutom är vid ett annat universitet. Eller så är det min uppgivna anti-plugga-inställning som gör att det verkar hopplösare än vad det är. Den andra aktiviteten är att nysa, jag har hittills nyst (nysit?) drygt femtiotalet gånger sedan jag vaknade och är helt yr i huvudet efter massivt nysande. Dessutom känns hela huvudet sådär inkapslat i en bubbla som det gör när man är riktigt förkyld. Jag tror faktiskt att det är första gången jag är förkyld på mer än ett halvår vilket känns bra. Men det kanske beror på att jag varit helt isolerad och inte träffat folk på hela terminen?

Nej, nu ska jag fortsätta med afasi, apraxi, agnosi och alla andra a-orden i kombination med en drös hjärnregioner och signalsubstanser.

Helga

Taken by trees - Tidens gång
finfin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback