nostalgimusik

Redan söndag, konstigt nog går helgen jättefort fast man är ensam och inte direkt har gjort något särskilt. Jag skyller allt på den förlorade sommartidstimmen. Idag städar och tvättar jag samtidigt som jag lyssnar på en hemmagjord spotifylista över 00-talets låtar. Finns här om någon vill lyssna, och det är alltså inte bara låtar från 00-talet utan sånt jag lyssnade på då. Här finns minnesvärda klassiker som Weezers "This is such a pity", Oasis "Don't look back in anger" och självfallet Shanes "Vem får följa dig hem?". Jag blir nostalgisk och tänker på roliga förfester och kvällar på indieklubbar där dj:n spelar precis det man vill höra. När var jag ute på en klubb med bra musik senast? När var jag ute senast överhuvudtaget? Börjar bli dags för en utekväll snart känner jag! Sen har jag också börjat länga till sommaren och förhoppningsvis några trevliga sommarkonserter (kent och lars winnerbäck brukar vara säkra kort man aldrig får för mycket av) och festival i form av Way out west (favorit i repris).

Och sommaren är faktiskt här om bara några månader för det är snödroppar i rabatten utanför och vår i luften!

Några nostalgibilder:
Klubbande på bästa ög-indie-klubben velocity (eller om den hade bytt namn till dakapo här kanske) - velocity avslutade åtminstone alltid med att spela "don't look back in anger"


Obligatorisk (och här även suddig) toalettbild från bästa v-dala-indie-klubben velvet som alltid avslutades med att "kalla mig cp" spelades. Utom en gång..och då vägrade vi gå.


way out west-lig festival! (där vi absolut inte var äldst, vilket vi nog skulle vara på nationsklubbarna idag)

Nu ska jag avsluta städandet och sen kanske baka lite kakor eller nåt.
Helga

Eldkvarn - Fulla för kärlekens skull
för att den spelas just nu, och för att den är fin såklart

Kommentarer
Postat av: ia

men än finns det hopp! don't let the busses bring you down.. i sommar festivalar vi!

2010-03-28 @ 16:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback