promenerar hundar i utbyte mot muffins.

jag har numera två sysselsättningar. dels sjukgymnast och delsprofessionell hundpromenerare. jag åker hem till folk (mor och far) och går ut med hundar (eddie) mot betalning (blåbärsmuffins).


eddie med slipstungan.

eddie med pip-benet.

eddie mitt i en vändning. han ser ut som en liten nöffe-gris. ett av de mindre smickrande korten på honom, men jag lägger ut det ändå, som straff för att han rymde i söndags. mooahahaha!


ok. nu ska jag sluta plåga er med eddie-bilder. men han är ju så fotgenique. och ganska rolig på sitt eget luddhjärniga vis.. men snart är han en välutbildad hund. mamma ska gå på klass 1-kurs i lydnad med honom.

idag är jag ledig. jag hade som mål att välja ut artiklar att granska till sista seminariet på neurokursen, vilket jag nu har jag gjort. nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till..? städa skulle behövas, men min dammsugare har nog åkt till de sälla dammsugarmarkerna. handsopning är ett alternativ, men senaste jag gjorde det fick jag överandträngningssymtom i min högra handled i flera dagar efteråt. mycket oergonomiskt således.

lyssna på musik och rensa garderoberna är ett annat, mer lockande alternativ. i vanlig ordning kommer jag säkert att rena ut saker jag eg kan använda, bara för att jag bli så till mig i rensarprocessen. ett av mina intressen är nämligen att rensa bort onödiga ting.. kan bli dyrt det här.

till verket!

puss ia

låt: robyn - fembot
mycket rolig låt. nu har hon sjungit både om robotar och fembotar. kidbots nästa?

Kommentarer
Postat av: cecilia

haha.. snacka om osmickrande bild. en sån där som man raderar direkt på kameran om det är på en själv. fast det kan inte eddie, för han är en hund.. (hånskratt och pekande) nej.. han är så söt. för övrigt är garderobsrensning en av de absolut mest angenäma sysselsättningarna om man frågar mig, så rensa på, just for the fun of it!

2010-05-13 @ 21:04:08
Postat av: hedvig

Plågar? Neej, mer bilder! ;)

Du får komma och rensa min garderob nån dag - jag lyckas aldrig slänga det jag kanske borde - "tänk om..."

2010-05-14 @ 11:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback