allt är nästan perfekt

Denna dag har ägnats åt bilåkande fram och tillbaka till Nykvarn med Winnerbäck på högsta volym i bilstereon. Hade nästan glömt bort hur bra han är, hur man kan känna igen sig så mycket i texterna att det finns en miljon citat att plocka. Skulle så hemskt gärna vilja gå på Stockholmskonserten men jag känner mig för fattig för det, får nöja mig med att lyssna på skivor och minnas förra sommarens Skansen-konsert. Emellan bilåkandet har jag jobbat i fyra ynka timmar. Lagom start sådär. Dessutom fanns det knappt några barn. Det är varmt och kvavt och jag tänker åka ut på landet nu när jag är tillfällig bilinnehavare. Mata brors katter, bada, läsa ut Glamorama (förhoppningsvis, har hållt på med den hur länge som helst nu känns det som). Sen kan jag koka nudlar, dricka en longdrink och sova gott mitt ute i skogen. Härligt.

Jag har nog lärt mig att gå hem
På alla sätt, från alla ställen
ensam bortåt vägen
Jag har en trogen gammal vän
som väntar mig om kvällen
som ställer upp i alla lägen

Som en apa på min rygg
som ett spöke i min hjärna
som jag aldrig riktigt kommer undan


Du har så underbara ord
Du kan le så att jag smälter
Du kan ge så jag tar åt mig
Jag skulle gärna ha ditt mod

Jag skulle gärna ha din kärlek
men jag vänder här, förlåt mig


Jag vill ha fria vägar ut
Jag vill ha kakan som jag äter
kvar på bordet hela långa livet










/Helga

Kommentarer
Postat av: kollega ia

vi borde ha en kategori för books åxå eftersom båda är fullt läskunniga.
du får recensera glamorama så ska jag säga några sanningens ord om "djävulen bär prada"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback