everything dies baby that's a fact

Jag har haft en riktigt skön dag. Åkt fram och tillbaka mellan Skogsbacken (förskolan) och Skogsbacken (sommarstugeskjulet) och lyssnat på Bruce Springsteen Greatest Hits (sjukt bra bilmusik!). Jobbat i fyra ynka timmar, legat på klippan och solat, klappat katter, ätit lakrits (fick kompensationsköpa eftersom någon åt upp den igår och hittade sån riktigt god pandalakrits på ICA). Nu försöker jag dock lyssna på musik vilket inte går så bra. Datorn verkar ha fått för sig att hänga sig varje gång jag vill höra en ny låt. Oerhört irriterande.

Längtar lite tills i höst för då ska jag, som alltid när det blir en ny termin, ta tag i mitt liv. Jag ska träna minst två gånger i veckan (och åter våga mig på intensivpassen), läsa massa bra och allmänbildande böcker (jaja, vet att det kommer sluta med att jag ändå sitter vid datorn som vanligt), plugga lagom mycket (det har jag varit bra på hittills), ha allmänt kul (nationer, nationer..), alltid klä mig snyggt och hitta coola secondhandgrejer som ingen annan har (suck, slutar med att jag går runt i samma gamla kläder ändå...men jag har iaf varit rätt duktig i sommar), gå i obligatoriska terapin (en ny människa ska jag bli) och för att ha råd med den skaffa mig ett extrajobb (vill inte, hur ska jag hinna med att jobba med tanke på allt jag ska göra?). Nu saknar jag Uppsala. Min sköna säng, den lånade soffan som jag knappt hann inviga innan jag sommarflyttade, en egen dator. Men mest sängen. Den är bäst.

Nu kom granntjejen och ville "titta på kattungarna". Haha. Precis som hon gjort alla somrar de senaste 7-8 åren. Den enda skillnaden är att hon blir större för varje år. Första året höll hon en kattunge i svansen och skrattade och jag var så arg att jag hade lust att strypa henne. Tur att jag inte gjorde det. I natt ska jag sova i stan, i morgon åker jag nog ut igen. Det är skönt att vara ensam. P3, en god bok och två gosiga katter duger bra som sällskap.

/Helga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback