stones taught me to fly

Läste nyss vår förstklassiga blogg och blev påmind om att jag också borde boka in ett tandläkarbesök. Grr. Har tänkt att jag ska göra det hela sommaren eftersom jag hade tandvärk ett tag, men sen bestämde jag mig för att vänta till Uppsala eftersom det kan vara bra att skaffa sig vanan och ha en tandläkare där jag bor. Men om jag känner mig själv rätt kommer det inte bli av. Det var åratal sen jag var hos tandläkaren. Kommer inte våga gå dit eftersom jag skäms över att jag inte varit där på länge. Och så kommer jag ha tandsten from hell och typ behöva sövas innan de ska skrapa bort den för de kommer få ta till extra starka vapen för att få bort den. Oops. Mitt undvikande av tandläkarbesök pga den för höga kostnaden har visst gett mig tandläkarskräck, det har jag aldrig haft förut. Jobbigt.

Idag har jag jobbat hela åtta timmar, för ovanlighetens skull (brukar ha lyxdagar på fyra eller sex timmar). Sen har jag kollat secondhand med Sofia som skulle fixa 60-talskläder till nån slags temafest på CP på fredag. Handlade en söt turkos klänning i thaisiden för ynka 20 kronor. Nu har jag iaf något att ha på mig om jag nu mot förmodan skulle gå dit. Har ingen lust alls med att gå ut i den här stan faktiskt. Nu har jag nog för höga förväntningar på nationslivet i Uppsala och kommer bli helt besviken första gången jag går ut och märker att allt egentligen är likadant överallt. Läste på ÖG:s hemsida att de visst har en ny liveklubb i alla fall med premiär den 1 september. Om det bara är bra musik så låter det ju helt okej.

Jag funderar på att måla mina naglar. Det kan ju vara snyggt. Eller också inte. Målade tånaglar ser rätt fräscht ut på sommaren, men nu har det regnat två dar på rad och det känns som om bästa sommaren på år och dag är på väg att lida mot sitt slut.

Kollade även på lite "vanliga" icke-begagnade kläder i Skärholmen och insåg att jag vill ha massamassa saker vilket alltid är lika jobbigt när man känner sig fattig som vanligt. Ska åtminstone köpa ett par svarta cheap mondays eller liknande. Och så helst ett par jeans till. Lite hösttröjor, för det har jag inte. Hmm. Basplagg, typ t-shirts och linnen och sånt, att kunna matcha till halsband och scarfar. På torsdag eller fredag blir det en resa till hufvudstaden tror jag. Jag är värd lite nya kläder åtminstone


billiga måndagsjeans ska jag köpa mig, de jag har tycker jag så mycket om trots att de är riktigt långkalsongstajta (det enda jag inte gillar med dem är hålet jag har på knät efter en cykelolycka på väg till Flogsta en natt i vintras...)

   en sån riktigt söt klänning från asos                                                      
 fin kofta, också denna från asos. Lite roligt att den är nästan exakt likadan som den jag hade då jag jobbade på Arlanda...och vi som hela tiden gnällde på att vi inte fick kavajer som de fast anställda, egentligen var ju koftan mycket sötare (dock ramlade knapparna av hela tiden vilket de förhoppningsvis ej gör på denna).


"Stones taught me to fly
Love, it taught me to lie
Life, it taught me to die
So it's not hard to fall
When you float like a cannonball"


Damien Rice - Cannonball


/
shoppingsugen Helga


Kommentarer
Postat av: ia

jo-oo! nationslivet kommer vara JÄTTE-kul. sådeså! trots brist på velocity (R.I.P) men velvet är väl kvar! å norrlands finns ju alltid. btw, fler gasker! trés viktigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback