23 år gammal och SUR!

nu är jag en gammal, sur och bitter tant. det känns bra. det måste ha med den nya mogna åldern att göra i guess. fyller man 23 så börjar man automatiskt hata små skrikande fejkblondiner som vrålar "beeeengt" i falsett och sen står och sjunger om att dom ska till skåne. hoppas dom stannar där för alltid. varför blir folk så skrikiga när dom är fulla? jag hade klunkat i mig tre drinkar men inte sjutton stod jag och vrålade åt ngn ful kille som hette bengt för det.. måste ha med min mogna ålder att göra. fick det tvivelaktiga nöjet att stå bakom dom maligna snärtorna i snerikes-kön i typ en timme och 20 minuter. sen stod jag ej ut  längre. kön hade fått motorstopp och vi åkte hem. blä. bortslösad tid i can tell. vi stod verkligen helt nära ingången men det verkade vara dit men inte längre. berodde säkert på att vakterna inte ville släppa in de högljudda och storrökande artonåringarna framför oss.

utöver små irriterande gaphalsar så har min födelsedag varit trevlig. pappa kom till uppsala över dagen å vi var och fikade och sedan åt vi på restaurang tavernan eller vad den nu heter? supergott och nice på alla vis! lilla pappa.. så snäll.

nu funderar jag på vad ska stoppa i mig härnäst? har ätit upp en fjärdedels kiloburk med potatissallad och är ändå ej tillfredsställd. hmm.. en macka kanske? eller kanske en lussebulle? finns mååånga bra-a alternativ där..

dumma snerikes! å särdeles dumma snärtor.
never again i say.

tillfälligt sur ia

låt: annie DJ kicks - ladybug (i wanna be your)
ganska irriterande låt.. fast liiite kul med.



Kommentarer
Postat av: Ida

Det har garanterat med den mogna åldern att göra. Livet blir liksom på automatik lite tråkigare för att det som tidigare kanske var roligare nu verkar fullständigt meningslöst. Men drick 10 drinkar nästa gång så kanske du kan pipa fram ett "hallå, finns det någon doktor här" i kön och genast upptäcka att allt blev en smula roligare.. Lär av den kloka och tyvärr ännu äldre och mognare?

Postat av: Helga

Hahahaha. Fanns uppenbarligen inga doktorer i kön igår. Synd att ni ej kom in, det var roligt på snerkes..ynka musik dock. Välkommen till 23-årsklubben tänkte jag säga, men kom på att jag är 24. YNK! Ålderskris light.

2006-12-06 @ 14:39:35
Postat av: ia

hahaaa.. en sådan riktigt rolig humor. det fanns inget som hade kunnat fått min kö-tid att bli rolig (jo, kanske om de små irriterande tjejerna allesammans fick kollektiv lumbago iscias. mooahahaha.)

2006-12-06 @ 16:56:31
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback