always one foot on the ground

Jag packar upp mina julklappar och känner mig bara mer och mer nöjd. Tack snälla söta familj för alla fina saker. Nu lyssnar jag på en av skivorna jag fick, Regina Spektors "Begin to hope" (den andra var smiths-klassikern "The queen is dead" som jag bara hade i hembränd version innan). Min nya parfym luktar sjukt gott och jag har ett jättefint (och extremt o-indie) halsband på mig. Min outfit inför morgondagen känns under kontroll bortsett från skorna. Det blir nog bra med nyår. Känner mig bara inte helt förberedd och såg nu att sittningen börjar redan 17 dk. Hemskt tidigt. Får väl bli en fördrink vid fyratiden i så fall. Hmm.

Nu ska jag leka "Helga, 10 år" och rabbla upp lite fler presenter. Fick en tjock och creddig bok (Thomas Manns Bergtagen) som verkar bra, en oglammig nyårsklänning, parfym, en stavmixer, ett regnställ (förstår inte att jag överlevt i denna stad i 4,5 år utan det hittills), nya sebastian-threads till mitt hår (bästa hårprodukten), underkläder, en mysig soffpläd, örhängen och halsband, en picassoaffisch, lite penningar (råkade även ta med mig Jakobs pengar till Uppsala, snällt av mig..) och en prenumeration på Elle (för att odla min ytliga sida). Såna riktigt goda julklappar!

Fredrik Virtanen har bra årssammanfattningar i sin blogg. Hans blogg är förövrigt alltid läsvärd. Alla hans tips på bra låtar år 2006 håller jag med om.


Nu ska jag nog krypa ner i sängen igen, läsa min bok om ett läskigt mentalsjukhus på en stormig och regnig ö och känna mig som världens elakaste människa igen. Jag är så jävla dum i huvudet. Faktiskt.

/Helga

Regina Spektor - Fidelity
En helbra låt från en helbra skiva, dock verkar hon nästan kunna uppfylla A-kriterierna för schizofreni:
I hear in my mind  all these voices
I hear in my mind all these words
I hear in my mind all this music
And it breaks my heart
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback